21М18002 - Скандинавија и Балкан
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Скандинавија и Балкан | |||
Акроним | 21М18002 | |||
Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура,Превођење | |||
Модул | модул Англистика, модул Германске студије: Западна и Северна Европа, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | Нема услова | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Познавање савремених језичких, друштвених, културних и политичких кретања у Скандинавији и односа између Републике Србије/Балкана и скандинавских земаља. Продубљивање и практична примена знања стечених на основним студијама из обласити социолингвистике, културологије и когнитивне антропологије. Способност проучавања когнитивних културних модела на основу социолингвистичких особености ових друштава, путем контрастивне и критичке анализе. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Полазећи од знања о интеркултурном приступу, кандидат је способан да примени своје укупно познавање прилика у Скандинавији, а посебно савремених лингвистичких, друштвених и културних прилика и тиме активно и креативно учествује у посредовању између Србије/Балкана и скандинавских земаља. Кандидат влада најважнијим скандинавским когнитивним културним моделима и способан је да их критички анализира контрастирајући их са балканским. Кандидат уме да анализира социолингвистичке карактеристике скандинавских друштава и из шире перспекиве, и повеже их са културолошким и антрополошким теоријама. Кандидат је упознат са миграторним путевима у Скандинавији, пре свега у правцу Балкан-Скандинавија. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Детаљна анализа владајућих когнитивних културних модела у скандинавским друштвима преко знања стечених из собласти социолингвистике и когнитивне антропологије. Контрастирање са Балканом. Критички поглед на слику Скандинавије из балканске перспективе, преко анализе главних тема у медијима у последње две деценије. Анализа миграторних тенденција у Скандинавији, пре свега у правцу Балкан-Скандинавија, у другој половини 20. века, као и услова који су до њих довели. Анализа односа појединац-породица-држава из културолошке и социолингвистичке перспективе. | |||
Садржај практичне наставе | Вежбе | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |