Навигација

Опис предмета

21М18002 - Скандинавија и Балкан

Спецификација предмета
НазивСкандинавија и Балкан
Акроним21М18002
Студијски програмБиблиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура,Превођење
Модулмодул Англистика, модул Германске студије: Западна и Северна Европа, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљеност другим предметимаНема условаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаПознавање савремених језичких, друштвених, културних и политичких кретања у Скандинавији и односа између Републике Србије/Балкана и скандинавских земаља. Продубљивање и практична примена знања стечених на основним студијама из обласити социолингвистике, културологије и когнитивне антропологије. Способност проучавања когнитивних културних модела на основу социолингвистичких особености ових друштава, путем контрастивне и критичке анализе.
    Исходи учења (стечена знања)Полазећи од знања о интеркултурном приступу, кандидат је способан да примени своје укупно познавање прилика у Скандинавији, а посебно савремених лингвистичких, друштвених и културних прилика и тиме активно и креативно учествује у посредовању између Србије/Балкана и скандинавских земаља. Кандидат влада најважнијим скандинавским когнитивним културним моделима и способан је да их критички анализира контрастирајући их са балканским. Кандидат уме да анализира социолингвистичке карактеристике скандинавских друштава и из шире перспекиве, и повеже их са културолошким и антрополошким теоријама. Кандидат је упознат са миграторним путевима у Скандинавији, пре свега у правцу Балкан-Скандинавија.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеДетаљна анализа владајућих когнитивних културних модела у скандинавским друштвима преко знања стечених из собласти социолингвистике и когнитивне антропологије. Контрастирање са Балканом. Критички поглед на слику Скандинавије из балканске перспективе, преко анализе главних тема у медијима у последње две деценије. Анализа миграторних тенденција у Скандинавији, пре свега у правцу Балкан-Скандинавија, у другој половини 20. века, као и услова који су до њих довели. Анализа односа појединац-породица-држава из културолошке и социолингвистичке перспективе.
    Садржај практичне наставеВежбе
    Литература
    1. Hajdu, D. & S. Ståhlberg. 2020. A Fly in Amber? Nordic-Balkan Citizen Diplomacy and Cultural Connections Then and Now. In: V. Jarmolenko & S. Miloiu (Eds.): REVISTA ROMÂNĂ DE STUDII BALTICE ȘI NORDICE/ROMANIAN JOURNAL OF BALTIC AND NORDIC STUDIES, Vol. 12 issue. 2/2020, ISSN 2067-1725
    2. Hajdu, D. 2018. Pragmatična ekvivalencija izraza sa konotativnim značenjem u švedskom i srpskom jeziku, Filološki fakultet, Beograd. ISBN 978-86-6153-501-7
    3. Hajdu, D. i J. Drljević. 2018. Uticaj vladajućih kognitivnih kulturnih modela i vrednosti na uvredljive izraze vezane za figuru majke u švedskom i italijanskom jeziku, Komunikacija i kultura online, god. 9, br. 9, pp 59–75, e-ISSN 2217-4257
    4. Hajdu, D. & S. Ståhlberg. 2021. The Family Tree: A Challenge for Multicultural Learning. Some Aspects of Swedish, Serbian and Bulgarian Kinsip Terminology. In: V. Jarmolenko & S. Miloiu (Eds.): REVISTA ROMÂNĂ DE STUDII BALTICE ȘI NORDICE/ROMANIAN JOURNAL OF BALTIC AND NORDIC STUDIES, Vol. 13, ISSN 2067-1725
    5. Harald Gustafsson: Nordens historia. En europeisk region under 1200 år. Lund: Studentlitteratur, 2007:247-320. (73 стр.)
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавања
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања30Писмени испит70
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари