21M18002 - Skandinavija i Balkan
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Skandinavija i Balkan | |||
Akronim | 21M18002 | |||
Studijski program | Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura,Prevođenje | |||
Modul | modul Anglistika, modul Germanske studije: Zapadna i Severna Evropa, modul Iberijske studije, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika | |||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljenost drugim predmetima | Nema uslova | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Poznavanje savremenih jezičkih, društvenih, kulturnih i političkih kretanja u Skandinaviji i odnosa između Republike Srbije/Balkana i skandinavskih zemalja. Produbljivanje i praktična primena znanja stečenih na osnovnim studijama iz oblasiti sociolingvistike, kulturologije i kognitivne antropologije. Sposobnost proučavanja kognitivnih kulturnih modela na osnovu sociolingvističkih osobenosti ovih društava, putem kontrastivne i kritičke analize. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Polazeći od znanja o interkulturnom pristupu, kandidat je sposoban da primeni svoje ukupno poznavanje prilika u Skandinaviji, a posebno savremenih lingvističkih, društvenih i kulturnih prilika i time aktivno i kreativno učestvuje u posredovanju između Srbije/Balkana i skandinavskih zemalja. Kandidat vlada najvažnijim skandinavskim kognitivnim kulturnim modelima i sposoban je da ih kritički analizira kontrastirajući ih sa balkanskim. Kandidat ume da analizira sociolingvističke karakteristike skandinavskih društava i iz šire perspekive, i poveže ih sa kulturološkim i antropološkim teorijama. Kandidat je upoznat sa migratornim putevima u Skandinaviji, pre svega u pravcu Balkan-Skandinavija. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Detaljna analiza vladajućih kognitivnih kulturnih modela u skandinavskim društvima preko znanja stečenih iz soblasti sociolingvistike i kognitivne antropologije. Kontrastiranje sa Balkanom. Kritički pogled na sliku Skandinavije iz balkanske perspektive, preko analize glavnih tema u medijima u poslednje dve decenije. Analiza migratornih tendencija u Skandinaviji, pre svega u pravcu Balkan-Skandinavija, u drugoj polovini 20. veka, kao i uslova koji su do njih doveli. Analiza odnosa pojedinac-porodica-država iz kulturološke i sociolingvističke perspektive. | |||
Sadržaj praktične nastave | Vežbe | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | 70 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |