21M18002 - Skandinavija i Balkan
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Skandinavija i Balkan | |||
| Akronim | 21M18002 | |||
| Studijski program | Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura,Prevođenje | |||
| Modul | modul Anglistika, modul Germanske studije: Zapadna i Severna Evropa, modul Iberijske studije, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Nema uslova | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Poznavanje savremenih jezičkih, društvenih, kulturnih i političkih kretanja u Skandinaviji i odnosa između Republike Srbije/Balkana i skandinavskih zemalja. Produbljivanje i praktična primena znanja stečenih na osnovnim studijama iz oblasiti sociolingvistike, kulturologije i kognitivne antropologije. Sposobnost proučavanja kognitivnih kulturnih modela na osnovu sociolingvističkih osobenosti ovih društava, putem kontrastivne i kritičke analize. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Polazeći od znanja o interkulturnom pristupu, kandidat je sposoban da primeni svoje ukupno poznavanje prilika u Skandinaviji, a posebno savremenih lingvističkih, društvenih i kulturnih prilika i time aktivno i kreativno učestvuje u posredovanju između Srbije/Balkana i skandinavskih zemalja. Kandidat vlada najvažnijim skandinavskim kognitivnim kulturnim modelima i sposoban je da ih kritički analizira kontrastirajući ih sa balkanskim. Kandidat ume da analizira sociolingvističke karakteristike skandinavskih društava i iz šire perspekive, i poveže ih sa kulturološkim i antropološkim teorijama. Kandidat je upoznat sa migratornim putevima u Skandinaviji, pre svega u pravcu Balkan-Skandinavija. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Detaljna analiza vladajućih kognitivnih kulturnih modela u skandinavskim društvima preko znanja stečenih iz soblasti sociolingvistike i kognitivne antropologije. Kontrastiranje sa Balkanom. Kritički pogled na sliku Skandinavije iz balkanske perspektive, preko analize glavnih tema u medijima u poslednje dve decenije. Analiza migratornih tendencija u Skandinaviji, pre svega u pravcu Balkan-Skandinavija, u drugoj polovini 20. veka, kao i uslova koji su do njih doveli. Analiza odnosa pojedinac-porodica-država iz kulturološke i sociolingvističke perspektive. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Vežbe | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | 70 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
