21М18003 - Слика света и човека у викиншком периоду
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Слика света и човека у викиншком периоду | |||
Акроним | 21М18003 | |||
Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Англистика, модул Германске студије: Западна и Северна Европа, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | уписне МАС на модулу Германске студије: Северна и Западна Европа | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са периодизацијом историје у скандинавским земљама и смештањем викиншког доба у одговарајући период. Упознавање са основним изворима за историју викиншког периода. Стицање знања о викинзима и њиховим активностима. Стицање знања о слици света (космологији) викиншког периода и митологији. Упознавање са основним представама о улози човека у свету, и његовим односима према божанском. Упознавање са основним ритуалима и верким праксама. Анализа употребе и злоупотребе викиншких симбола у савременој популарној култури. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент познаје периодизацију историје у скандинавским земљама и уме да смести викиншко доба у одговарајући период. Студент познаје и користи основне (доступне) изворе за историју викиншког периода. Студент иам знања о митологији и космологији викиншког периода. Студент познаје место човека у свету у викиншком периоду, и на основу литературе тумачи основне међуљудске односе и вредности наведеног периода. Студент уме да анализира употребу и злоупотребу викиншких симбола у савременој популарној култури. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Периодизација историје у скандинавским земљама - викиншко доба као део скандинавског гвозденог доба (750-1050). Основни извори за викиншко доба (рунски записи, топоними, староисландска књижевност, западноевропске хронике, путописи). Викнзи као сељаци, ратници и трговци; руте викиншких путовања и освајања. Северногерманска митологија. Слика света (јасен Игдрасил, Асгард, Мидгард, Утгард, Нифлхејм, Муспелхејм), митови о његовом постању (Гинунгагап, Имир, Аудумла, први људи Аск и Ембла) и пропасти (сумрак богова, Рагнарок). Две групе божанстава (Аси и Вани), главна божанства и њихове карактеристике (Один, Тор, Фреј, Фреја, Њорд, Фриг, Идун, Локи, Тир). Друга бића (патуљци, дивови). Однос човека према религији. Место човека у свету. Место човека у заједници и његов однос према другима - основне вредности викиншког друштва (однос према вођи и савезима, однос према породици, однос према пријатељу, однос према непријатељу, однос мушкарца и жене, место детета у викиншком друштву). Употреба и злоупотреба викиншких симбола током историје, посебно у популарној култури. | |||
Садржај практичне наставе | Анализа извора о викиншком добу. Анализа примера из популарне културе. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | 1. предавања, 2. вежбе, 3. самостални рад студената, 3. дискусије на часу уз претходну припрему | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | 40 | Усмени испит | 60 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |