Навигација

Опис предмета

21М27001 - Методологија истраживања у информационим наукама

Спецификација предмета
НазивМетодологија истраживања у информационим наукама
Акроним21М27001
Студијски програмБиблиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура
Модулмодул Англистика, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљеност другим предметимаУписане мастер студије.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаЗаснивање мултидисциплинарног поља информационих наука; мастер студенти стичу свест о предмету и обухвату дисциплине, као и о методама којима се она служи.
    Исходи учења (стечена знања)Информационе науке спајају концепте и методе дисциплина попут библиотекарства, архивистике, информатике, музеологије, рачунарске лингвистике, да би, на теоретском и практичном нивоу, обезбедиле успешно управљање информацијама или њиховим колекцијама (организовале их, чувале, претраживале, интерпретирале...). Стога мастер студенти морају разумети појам науке, научног метода и методологије односно процеса којим се на објективан начин долази до истине, проверавају претпоставке и претварају у научне чињенице.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПојам науке, појам научног открића, појам научне парадигме; преглед истраживачких метода; методологија односно организација научног истраживања. Библиографски, каталошки и класификациони метод истраживања као аутохтони методи библиотекарства присутни и у другим наукама - појам, историјски развој, значај. Историјски и компаративни метод у библиотекарству; значај историјских и компаративних истраживања. Архивистички метод истраживања. Анализа садржаја докумената. Критичка теорија у библиотечко-информационим наукама. Истраживање у традиционалним и дигиталним библиотекама, архивима. Институционални репозиторијуми - методе и технике. Отворени приступ науци.
    Садржај практичне наставеРазличити приступи истраживању; методологије истраживања; методе анализе података. Квалитативни и квантитативни приступи. Квалитативна и статистичка анализа колекције научних и стручних радова из области информационих наука, класификација радова према приступу истраживања и методологији. Емпиријска и неемпиријска истраживања.
    Литература
    1. Research Methods in Library and Information Science / Aspasia Togia and Afrodite Malliari DOI: 10.5772/intechopen.68749
    2. У трагању за историјом / Џон Тош. - Београд : Clio, 2006
    3. " Critical theory for library and information science : exploring the social from across the disciplines / Gloria J. Leckie, Lisa M. Given, and John E. Buschman, editors. - ABC-CLIO, LLC, 2010. - 349. str. ISBN 978-1-59158-938-9 (acid-free paper) · ISBN 978-1-59158-940-2 (ebook)"
    4. Handbook of research on digital libraries : design, development, and impact / Yin-Leng Theng ... [et al.], editors. IGI Global, 2009. - 690 str. ISBN 978-1-59904-879-6 -- ISBN 978-1-59904-880-2 (ebook)
    5. Примена методе анализе садржаја (докумената) у проучавању архивске грађе / Миливоје Пајовић. - Војно дело, 2012, св. 64, бр. 3, стр. 402-417.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставе
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична наставаУсмени испит60
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари30