21М27001 - Методологија истраживања у информационим наукама
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Методологија истраживања у информационим наукама | |||
Акроним | 21М27001 | |||
Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Англистика, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | Уписане мастер студије. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Заснивање мултидисциплинарног поља информационих наука; мастер студенти стичу свест о предмету и обухвату дисциплине, као и о методама којима се она служи. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Информационе науке спајају концепте и методе дисциплина попут библиотекарства, архивистике, информатике, музеологије, рачунарске лингвистике, да би, на теоретском и практичном нивоу, обезбедиле успешно управљање информацијама или њиховим колекцијама (организовале их, чувале, претраживале, интерпретирале...). Стога мастер студенти морају разумети појам науке, научног метода и методологије односно процеса којим се на објективан начин долази до истине, проверавају претпоставке и претварају у научне чињенице. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Појам науке, појам научног открића, појам научне парадигме; преглед истраживачких метода; методологија односно организација научног истраживања. Библиографски, каталошки и класификациони метод истраживања као аутохтони методи библиотекарства присутни и у другим наукама - појам, историјски развој, значај. Историјски и компаративни метод у библиотекарству; значај историјских и компаративних истраживања. Архивистички метод истраживања. Анализа садржаја докумената. Критичка теорија у библиотечко-информационим наукама. Истраживање у традиционалним и дигиталним библиотекама, архивима. Институционални репозиторијуми - методе и технике. Отворени приступ науци. | |||
Садржај практичне наставе | Различити приступи истраживању; методологије истраживања; методе анализе података. Квалитативни и квантитативни приступи. Квалитативна и статистичка анализа колекције научних и стручних радова из области информационих наука, класификација радова према приступу истраживања и методологији. Емпиријска и неемпиријска истраживања. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 30 |