21M27001 - Metodologija istraživanja u informacionim naukama
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Metodologija istraživanja u informacionim naukama | |||
| Akronim | 21M27001 | |||
| Studijski program | Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Upisane master studije. | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Zasnivanje multidisciplinarnog polja informacionih nauka; master studenti stiču svest o predmetu i obuhvatu discipline, kao i o metodama kojima se ona služi. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Informacione nauke spajaju koncepte i metode disciplina poput bibliotekarstva, arhivistike, informatike, muzeologije, računarske lingvistike, da bi, na teoretskom i praktičnom nivou, obezbedile uspešno upravljanje informacijama ili njihovim kolekcijama (organizovale ih, čuvale, pretraživale, interpretirale...). Stoga master studenti moraju razumeti pojam nauke, naučnog metoda i metodologije odnosno procesa kojim se na objektivan način dolazi do istine, proveravaju pretpostavke i pretvaraju u naučne činjenice. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Pojam nauke, pojam naučnog otkrića, pojam naučne paradigme; pregled istraživačkih metoda; metodologija odnosno organizacija naučnog istraživanja. Bibliografski, kataloški i klasifikacioni metod istraživanja kao autohtoni metodi bibliotekarstva prisutni i u drugim naukama - pojam, istorijski razvoj, značaj. Istorijski i komparativni metod u bibliotekarstvu; značaj istorijskih i komparativnih istraživanja. Arhivistički metod istraživanja. Analiza sadržaja dokumenata. Kritička teorija u bibliotečko-informacionim naukama. Istraživanje u tradicionalnim i digitalnim bibliotekama, arhivima. Institucionalni repozitorijumi - metode i tehnike. Otvoreni pristup nauci. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Različiti pristupi istraživanju; metodologije istraživanja; metode analize podataka. Kvalitativni i kvantitativni pristupi. Kvalitativna i statistička analiza kolekcije naučnih i stručnih radova iz oblasti informacionih nauka, klasifikacija radova prema pristupu istraživanja i metodologiji. Empirijska i neempirijska istraživanja. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | ||||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 30 | |||
