21М27004 - Библиотека у настави
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Библиотека у настави | |||
Акроним | 21М27004 | |||
Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Англистика, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Уписане мастер студије. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са улогом, функцијама, задацима и значајем библиотека у образовним установама. Указивање на могућности укључивања библиотеке у наставни процес. Стицање специфичних знања неопходних за рад у (високо)школској библиотеци (подршка образовном раду, развијање читалачких навика, промовисање фонда, услуга, организовање и дисеминација информација). Упознавање са могућностима које библиотеке нуде у циљу модернизације наставе, растерећивању ученика и наставника и успешнијем повезивању наставних области. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент је упознат са улогом библиотека у образовању. Обучен је да користи библиотеку и разноврсне изворе информација које се налазе у овом типу библиотека. Навикнут је на активну улогу библиотеке у процесу образовања. Студент је оспособљен да израђује план рада у складу са наставним планом и програмом школе/факултета. Студент је упознат са значајем сарадње стручног и наставног кадра. Oспособљен je да примењује стечена знања приликом припремања и реализације наставних садржаја у библиотеци. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 1. Историјски развој школских библиотека. Улога библиотеке у образовању. Функције, задаци и организација школских библиотека. Васпитне, образовне и културне активности у школској библиотеци. Стандардизација рада школских библиотека у домаћим и међународним оквирима. Кадар у школској библиотеци. Улога библиотекара у школској библиотеци. Развој читалачких интересовања код ученика основношколског и средњошколског узраста. Сарадња библиотекара, наставника и стручних сарадника у школи. Савремене тенденције у развоју школских библиотека. Однос фондова и потреба и захтева корисника школских библиотека. Евалуација рада школске библиотеке. Однос школских библиотека са другим типовима библиотека и установама културе. 2. Историјски развој високошколских библиотека. Улога и значај библиотеке у високошколском образовном систему. Улога библиотеке у процесу акредитације факултета. Радни процеси у високошколским библиотекама. (Де)централизовани облици рада библиотека. Организација фондова и њихово коришћење. Евалуација рада високошколске библиотеке. Технолошке промене и нове образовне технологије. Системи информисања у библиотекама. | |||
Садржај практичне наставе | Упознавање са библиотечко-информационим пословима специфичним за овај тип библиотека. Едукативни портали библиотека. Израда плана рада библиотеке у складу са наставним планом и програмом. Истраживање фондова и потреба корисника (високо)школске библиотеке. Промовисање фонда библиотеке и њених активности. Осмишљавање и реализација едукативно-креативне радионице у библиотеци. Дискусија о презентованим радовима. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Монолошка, дијалошка; рад у групама, индивидуални рад, консултативан рад. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 60 | |
Практична настава | 5 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 30 |