21M27004 - Biblioteka u nastavi
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Biblioteka u nastavi | |||
Akronim | 21M27004 | |||
Studijski program | Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika | |||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Upisane master studije. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa ulogom, funkcijama, zadacima i značajem biblioteka u obrazovnim ustanovama. Ukazivanje na mogućnosti uključivanja biblioteke u nastavni proces. Sticanje specifičnih znanja neophodnih za rad u (visoko)školskoj biblioteci (podrška obrazovnom radu, razvijanje čitalačkih navika, promovisanje fonda, usluga, organizovanje i diseminacija informacija). Upoznavanje sa mogućnostima koje biblioteke nude u cilju modernizacije nastave, rasterećivanju učenika i nastavnika i uspešnijem povezivanju nastavnih oblasti. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student je upoznat sa ulogom biblioteka u obrazovanju. Obučen je da koristi biblioteku i raznovrsne izvore informacija koje se nalaze u ovom tipu biblioteka. Naviknut je na aktivnu ulogu biblioteke u procesu obrazovanja. Student je osposobljen da izrađuje plan rada u skladu sa nastavnim planom i programom škole/fakulteta. Student je upoznat sa značajem saradnje stručnog i nastavnog kadra. Osposobljen je da primenjuje stečena znanja prilikom pripremanja i realizacije nastavnih sadržaja u biblioteci. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | 1. Istorijski razvoj školskih biblioteka. Uloga biblioteke u obrazovanju. Funkcije, zadaci i organizacija školskih biblioteka. Vaspitne, obrazovne i kulturne aktivnosti u školskoj biblioteci. Standardizacija rada školskih biblioteka u domaćim i međunarodnim okvirima. Kadar u školskoj biblioteci. Uloga bibliotekara u školskoj biblioteci. Razvoj čitalačkih interesovanja kod učenika osnovnoškolskog i srednjoškolskog uzrasta. Saradnja bibliotekara, nastavnika i stručnih saradnika u školi. Savremene tendencije u razvoju školskih biblioteka. Odnos fondova i potreba i zahteva korisnika školskih biblioteka. Evaluacija rada školske biblioteke. Odnos školskih biblioteka sa drugim tipovima biblioteka i ustanovama kulture. 2. Istorijski razvoj visokoškolskih biblioteka. Uloga i značaj biblioteke u visokoškolskom obrazovnom sistemu. Uloga biblioteke u procesu akreditacije fakulteta. Radni procesi u visokoškolskim bibliotekama. (De)centralizovani oblici rada biblioteka. Organizacija fondova i njihovo korišćenje. Evaluacija rada visokoškolske biblioteke. Tehnološke promene i nove obrazovne tehnologije. Sistemi informisanja u bibliotekama. | |||
Sadržaj praktične nastave | Upoznavanje sa bibliotečko-informacionim poslovima specifičnim za ovaj tip biblioteka. Edukativni portali biblioteka. Izrada plana rada biblioteke u skladu sa nastavnim planom i programom. Istraživanje fondova i potreba korisnika (visoko)školske biblioteke. Promovisanje fonda biblioteke i njenih aktivnosti. Osmišljavanje i realizacija edukativno-kreativne radionice u biblioteci. Diskusija o prezentovanim radovima. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Monološka, dijaloška; rad u grupama, individualni rad, konsultativan rad. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 60 | |
Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 30 |