Навигација

Опис предмета

21М27008 - Информациона и библиотечка писменост у образовању

Спецификација предмета
НазивИнформациона и библиотечка писменост у образовању
Акроним21М27008
Студијски програмБиблиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура
Модулмодул Англистика, модул Иберијске студије, модул Језик и лингвистика, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаРазвој информационо комуникационих технологија и интегрисање у све аспекте образовног процеса, са циљем ефективнијег и ефикаснијег образовања. Усмеравање студената на практичне основе употребе информационо комуникационих технологија у презентационе, промотивне и истраживачке сврхе. Оспособљавању студената да се снађу у информационо оптерећеном свету и да увиде користи информационих технологија и начине на које је могу користити за побољшање образовања као и општег квалитета живота. Упознавање са значајем и улогом библиотека у развијању вештина библиотечке и информационе писмености у циљу формирања гледишта и развијања критичког мишљења. Упознавањем са улогом информационих извора у учењу, научном раду и истраживањима.
      Исходи учења (стечена знања)Предмет пружа знање и вештине које су релевантне у академском окружењу, у професионалном ангажовању и процесу доживотног учења. Студент ће се упознати са дефиницијом и значајем библиотечке и информационе писмености. Савладаће вештину проналажења информација уз помоћ библиотеке. Научиће како да критички процени, организује и етички користи информацију. Знаће на који начин да едукује кандидате да делотворно користе информације у свим облицима и на свим медијима. Студенти ће овладати: техникама постављања информационих упита; техникама претраживања штампаних и електронских извора информација; методама вредновања информационих извора за образовање; методама презентације добијених информација.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеБиблиотека као информациони и медијски центар. Технолошке промене и нове образовне технологије. Извори информација у библиотеци. Врсте информација. Евалуација информација. Библиотека као ослонац у развијању критичког мишљења. Организација знања. Библиотечки каталози и библиографске базе података. Референсна збирка у библиотеци. Информациона писменост у библиотеци. Библиотека и нови медији у образовном процесу. Концепт доживотног учења, учења на даљину, отвореног знања и других позитивних последица медијске и информационе глобализације. Друштвене мреже у образовању. .
      Садржај практичне наставеПретраживање и вредновање различитих информација. Процена ефикасности информационих ресурса. Претраживање библиографских и осталих извора информација. Претраживање база података, библиографских и база пуног текста.
      Литература
      1. Medijska i informaciona pismenost : program obuke nastavnika / [urednici Alton Grizl i Kerolin Vilson ; prevod sa engleskog Gordana Ljubanović]. - Cetinje : Nacionalna biblioteka Crne Gore "Đurđe Crnojević" ; Beograd : Biblioteka Plus, 2015. - ISBN 978-86-7079-154-1.
      2. Uvod u informacionu pismenost : priručnik / Nataša Papić, Obrad Vučkovac, Sandra Deljanin. - Beograd : Dom kulture Studentski grad, 2020. - ISBN 978-86-7933-146-5.
      3. Changing the scope of library instruction in the digital age / [editors] Swati Bhattacharyya, K. Rama Patnaik. - Hershey, Pensilvania : IGI Global, Information Science Reference, [2018]. - ISBN 978-1-5225-2802-9.
      4. Education and new technologies : perils and promises for learners / edited by Kieron Sheehy and Andrew Holliman. - London ; New York, NY : Routledge, 2018. - ISBN 978-1-138-18493-0.
      5. Information Literacy Beyond Library 2.0 / edited by Peter Godwin ... [et al.]. - London : Facet Publishing, 2012. - ISBN 978-1-85604-762-3.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеИнтерактивно-комуникативни метод. Индивидуални и групни рад.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит60
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари30