Naziv |
Informaciona i bibliotečka pismenost u obrazovanju |
Akronim |
21M27008 |
Studijski program |
Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura |
Modul |
modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Jezik i lingvistika, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika |
Tip studija |
master akademske studije |
Nastavnik (predavač) |
|
Nastavnik/saradnik (vežbe) |
|
Nastavnik/saradnik (DON) |
|
Broj ESPB |
6.0 |
Status predmeta |
izborni |
Uslovljenost drugim predmetima |
|
Oblik uslovljenosti |
|
Ciljevi izučavanja predmeta |
Razvoj informaciono komunikacionih tehnologija i integrisanje u sve aspekte obrazovnog procesa, sa ciljem efektivnijeg i efikasnijeg obrazovanja. Usmeravanje studenata na praktične osnove upotrebe informaciono komunikacionih tehnologija u prezentacione, promotivne i istraživačke svrhe. Osposobljavanju studenata da se snađu u informaciono opterećenom svetu i da uvide koristi informacionih tehnologija i načine na koje je mogu koristiti za poboljšanje obrazovanja kao i opšteg kvaliteta života. Upoznavanje sa značajem i ulogom biblioteka u razvijanju veština bibliotečke i informacione pismenosti u cilju formiranja gledišta i razvijanja kritičkog mišljenja. Upoznavanjem sa ulogom informacionih izvora u učenju, naučnom radu i istraživanjima. |
Ishodi učenja (stečena znanja) |
Predmet pruža znanje i veštine koje su relevantne u akademskom okruženju, u profesionalnom angažovanju i procesu doživotnog učenja. Student će se upoznati sa definicijom i značajem bibliotečke i informacione pismenosti. Savladaće veštinu pronalaženja informacija uz pomoć biblioteke. Naučiće kako da kritički proceni, organizuje i etički koristi informaciju. Znaće na koji način da edukuje kandidate da delotvorno koriste informacije u svim oblicima i na svim medijima. Studenti će ovladati: tehnikama postavljanja informacionih upita; tehnikama pretraživanja štampanih i elektronskih izvora informacija; metodama vrednovanja informacionih izvora za obrazovanje; metodama prezentacije dobijenih informacija. |