Navigacija

Opis predmeta

21M27008 - Informaciona i bibliotečka pismenost u obrazovanju

Specifikacija predmeta
Naziv Informaciona i bibliotečka pismenost u obrazovanju
Akronim 21M27008
Studijski program Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura
Modul modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Jezik i lingvistika, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Razvoj informaciono komunikacionih tehnologija i integrisanje u sve aspekte obrazovnog procesa, sa ciljem efektivnijeg i efikasnijeg obrazovanja. Usmeravanje studenata na praktične osnove upotrebe informaciono komunikacionih tehnologija u prezentacione, promotivne i istraživačke svrhe. Osposobljavanju studenata da se snađu u informaciono opterećenom svetu i da uvide koristi informacionih tehnologija i načine na koje je mogu koristiti za poboljšanje obrazovanja kao i opšteg kvaliteta života. Upoznavanje sa značajem i ulogom biblioteka u razvijanju veština bibliotečke i informacione pismenosti u cilju formiranja gledišta i razvijanja kritičkog mišljenja. Upoznavanjem sa ulogom informacionih izvora u učenju, naučnom radu i istraživanjima.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Predmet pruža znanje i veštine koje su relevantne u akademskom okruženju, u profesionalnom angažovanju i procesu doživotnog učenja. Student će se upoznati sa definicijom i značajem bibliotečke i informacione pismenosti. Savladaće veštinu pronalaženja informacija uz pomoć biblioteke. Naučiće kako da kritički proceni, organizuje i etički koristi informaciju. Znaće na koji način da edukuje kandidate da delotvorno koriste informacije u svim oblicima i na svim medijima. Studenti će ovladati: tehnikama postavljanja informacionih upita; tehnikama pretraživanja štampanih i elektronskih izvora informacija; metodama vrednovanja informacionih izvora za obrazovanje; metodama prezentacije dobijenih informacija.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Biblioteka kao informacioni i medijski centar. Tehnološke promene i nove obrazovne tehnologije. Izvori informacija u biblioteci. Vrste informacija. Evaluacija informacija. Biblioteka kao oslonac u razvijanju kritičkog mišljenja. Organizacija znanja. Bibliotečki katalozi i bibliografske baze podataka. Referensna zbirka u biblioteci. Informaciona pismenost u biblioteci. Biblioteka i novi mediji u obrazovnom procesu. Koncept doživotnog učenja, učenja na daljinu, otvorenog znanja i drugih pozitivnih posledica medijske i informacione globalizacije. Društvene mreže u obrazovanju. .
      Sadržaj praktične nastave Pretraživanje i vrednovanje različitih informacija. Procena efikasnosti informacionih resursa. Pretraživanje bibliografskih i ostalih izvora informacija. Pretraživanje baza podataka, bibliografskih i baza punog teksta.
      Literatura
      1. Medijska i informaciona pismenost : program obuke nastavnika / [urednici Alton Grizl i Kerolin Vilson ; prevod sa engleskog Gordana Ljubanović]. - Cetinje : Nacionalna biblioteka Crne Gore "Đurđe Crnojević" ; Beograd : Biblioteka Plus, 2015. - ISBN 978-86-7079-154-1.
      2. Uvod u informacionu pismenost : priručnik / Nataša Papić, Obrad Vučkovac, Sandra Deljanin. - Beograd : Dom kulture Studentski grad, 2020. - ISBN 978-86-7933-146-5.
      3. Changing the scope of library instruction in the digital age / [editors] Swati Bhattacharyya, K. Rama Patnaik. - Hershey, Pensilvania : IGI Global, Information Science Reference, [2018]. - ISBN 978-1-5225-2802-9.
      4. Education and new technologies : perils and promises for learners / edited by Kieron Sheehy and Andrew Holliman. - London ; New York, NY : Routledge, 2018. - ISBN 978-1-138-18493-0.
      5. Information Literacy Beyond Library 2.0 / edited by Peter Godwin ... [et al.]. - London : Facet Publishing, 2012. - ISBN 978-1-85604-762-3.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave Interaktivno-komunikativni metod. Individualni i grupni rad.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 60
      Praktična nastava Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 30