21М29001 - Женско ауторство у мађарској култури 19. века
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Женско ауторство у мађарској култури 19. века | |||
| Акроним | 21М29001 | |||
| Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Англистика, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са стваралаштвом списатељица и првим женскм периодичким публикацијама 19. века. Циљ предмета је да предочи утицај еманципаторско-феминистичких стремљења списатељица и активисткиња датог периода. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће упознати портрете и стваралаштво најистакнутијих мађарских женских аутора 19. века. Упознаће и прве женске периодичке публикације, које су поред објављивања књижевних радова мађарских списатељица, пропагирале идеје о женској еманципацији, разматрале питања афирмације жена, равноправности полова, права жена на пољу образовања и запослења. У питању су часописи, недељници, дневни листови намењени женској читалачкој публици чији су уредници најпре били мушкарци. Kасније се оснивају модни и белетристички часописи са првим уредницама на челу које се залажу за промене постојећих културних модела. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Стваралаштво и еманципаторске тежње списатељица Борбале Молнар, Јудите Дукаи Такач, Еве Такач, Терезе Карач, Терезе Брунсвик, Бланке Телеки, Јулије Сендреи, Марије Чапо, Емилије Кање, Јанке и Штефаније Вол, Вилме Гликлих, Розе Швимер, Сесил Тормаи, Марије Сабо. Разматраће се теме и садржаји женске периодике: Уранија (Uránia), Регеле-Хонмивес (Regélő-Honművész), Пешти диватлап (Pesti Divatlap), Хондери (Honderű), Елеткепек (Életképek), Хелђфутар (Hölgyfutár), Чалади кер (Családi Kör), Не еш таршадалом (A Nő és a Társadalom). | |||
| Садржај практичне наставе | Аанализа на основу прочитаних текстова. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, интерактивна настава, дискусије, излагање семинарских радова. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 70 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 30 | |||
