21M29001 - Žensko autorstvo u mađarskoj kulturi 19. veka
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Žensko autorstvo u mađarskoj kulturi 19. veka | |||
| Akronim | 21M29001 | |||
| Studijski program | Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa stvaralaštvom spisateljica i prvim ženskm periodičkim publikacijama 19. veka. Cilj predmeta je da predoči uticaj emancipatorsko-feminističkih stremljenja spisateljica i aktivistkinja datog perioda. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će upoznati portrete i stvaralaštvo najistaknutijih mađarskih ženskih autora 19. veka. Upoznaće i prve ženske periodičke publikacije, koje su pored objavljivanja književnih radova mađarskih spisateljica, propagirale ideje o ženskoj emancipaciji, razmatrale pitanja afirmacije žena, ravnopravnosti polova, prava žena na polju obrazovanja i zaposlenja. U pitanju su časopisi, nedeljnici, dnevni listovi namenjeni ženskoj čitalačkoj publici čiji su urednici najpre bili muškarci. Kasnije se osnivaju modni i beletristički časopisi sa prvim urednicama na čelu koje se zalažu za promene postojećih kulturnih modela. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Stvaralaštvo i emancipatorske težnje spisateljica Borbale Molnar, Judite Dukai Takač, Eve Takač, Tereze Karač, Tereze Brunsvik, Blanke Teleki, Julije Sendrei, Marije Čapo, Emilije Kanje, Janke i Štefanije Vol, Vilme Gliklih, Roze Švimer, Sesil Tormai, Marije Sabo. Razmatraće se teme i sadržaji ženske periodike: Uranija (Uránia), Regele-Honmives (Regélő-Honművész), Pešti divatlap (Pesti Divatlap), Honderi (Honderű), Eletkepek (Életképek), Helđfutar (Hölgyfutár), Čaladi ker (Családi Kör), Ne eš taršadalom (A Nő és a Társadalom). | |||
| Sadržaj praktične nastave | Aanaliza na osnovu pročitanih tekstova. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, interaktivna nastava, diskusije, izlaganje seminarskih radova. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 70 | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 30 | |||
