Навигација

Опис предмета

21М38003 - Рецепција украјинске књижевности у српској култури

Спецификација предмета
НазивРецепција украјинске књижевности у српској култури
Акроним21М38003
Студијски програмБиблиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура,Превођење
Модулмодул Англистика, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимауписана прва година мастер академских студијаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаТеоријско упознавање сa историјским и хронолошким прегледом узајамне рецепције украјинске и српске књижевности, украјинске књижевности у српској периодици почев од 1861. године до данашњег дана, са историјом украјинске културе током наведеног периода, њеним најзначајнијим историјским и културним догађајима, на примеру философских и идејно-естетских основа књижевних праваца и токова, са стваралаштвом Емануила Козачинског, Лазара Барановича, Марка Вовчока, Јурија Феђковича, Тараса Шевченка, Ивана Франка, Михајла Коцјубинског, Васиља Стефаника, Михајла Старицког, Јурија Јановског, Олексе Гончара, Михајла Стељмаха, Лесје Украјинке, припадника покрета „Шездесетника“, „Стрељаног препорода“, Васиља Холоборођка, Дмитра Павличка, Лине Костенко, Ивана Драча, Бориса Олијника, Виктора Кордуна, Олександра Довженка, Јурија Андруховича и других савремених украјинских писаца, са украјинским народним бајкама у оригиналу и преводу на српски језик. Студент стиче нова знања о украјинској књижевности и њеним контактима са српском књижевношћу и културом, примењује стечено знање, оспособљава се за даље самостално стицање знања, учествује и развија вештину и спретност у дискусији, повезује и примењује знања из различитих области, врши поређења дела са истим или сличним врстама и жанровима у европској и светској књижевности.
    Исходи учења (стечена знања)Студент стиче нова знања о украјинској књижевности и њеним контактима са српском књижевношћу и културом, примењује стечено знање, оспособљава се за даље самостално стицање знања, учествује и развија вештину и спретност у дискусији, повезује и примењује знања из различитих области, врши поређења дела са истим или сличним врстама и жанровима у европској и светској књижевности.
    Садржај предмета
    Линк ка страници предметаhttps://zaposleni.fil.bg.ac.rs/nastavaProgramPredmeta.do?execution=e4s1
    Садржај теоријске наставеИсторија и хронолошки преглед узајамне рецепције украјинске и српске књижевности, украјинске књижевности у српској периодици почев од 1861. године до данашњег дана, историја украјинске културе током наведеног периода, њени најзначајнији историјски и културни догађаји, на примеру философских и идејно-естетских основа књижевних праваца и токова, стваралаштво Емануила Козачинског, Лазара Барановича, Марка Вовчока, Јурија Феђковича, Тараса Шевченка, Ивана Франка, Михајла Коцјубинског, Васиља Стефаника, Михајла Старицког, Јурија Јановског, Олексе Гончара, Михајла Стељмаха, Лесје Украјинке, припадника покрета „Шездесетника“, „Стрељаног препорода“, Васиља Холоборођка, Дмитра Павличка, Лине Костенко, Ивана Драча, Бориса Олијника, Виктора Кордуна, Олександра Довженка, Јурија Андруховича и других савремених украјинских писаца, украјинске народне бајке у оригиналу и преводу на српски језик.
    Садржај практичне наставеСтудијски истраживачки рад на једну од 31 понуђене теме.
    Литература
    1. 1. Andrusjak, N., Ukrajinski pokret u Galiciji, preveo, s engleskog Dr. Vl. Rozov // Nova Evropa: knjiga XXXII, broj 4. i 5, 26. aprila 1939, Zagreb: 155-161 2. Барабаш, Ю. Я. Тарас Шевченко: Імператив України: Історіо- й націософська парадигми, Київ 2004 3. Вл. Р, Русини у Југославији // Nova Evropa: knjiga XXXII, broj 4. i 5, 26. aprila 1939, Zagreb: 184 4. Деретић, Јован, Историја српске књижевности (четврто издање), „Просвета“, Београд 2004: 674, 709-712, 768-769, 773-780 5. Дзјуба-Погребњак
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавања, дискусије, мултимедијалне презентације, усмено излагање и анализа прочитане литературе, студентски истраживачки рад.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава30Усмени испит50
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари10