Савремени шпански језик П-3
- Почетна
- Катедре
- Иберијске студије
- Савремени шпански језик П-3
Предмет: Савремени шпански језик П-3
Статус предмета: ИП
Година студија: II-IV
Шифра предмета: 0915333 / 1415333 / 2115333
Број часова седмично: 4
Број ЕСПБ бодова: 3
Професорка: др Анђелка Пејовић, редовна професорка
Лекторка: др Јелена Ковач
Кабинет: 116
Услов: Положен предмет Савремени шпански језик П-1 и положен (или одслушан) предмет Савремени шпански језик П-2
Садржај предмета:
Обухвата уџбеник и радну свеску са граматичким вежбањима и вежбањима у којима је нагласак на вокабулару. На платформи Moodle постављају се додатни материјали (допуна уџбенику) који подстичу развој вештина комуникације, слушања, читања и писања. Вежба се флуентност кроз стварање различитих комуникативних ситуација и кроз конверзацију.
Облици наставе:
Практична настава уз подучавање граматичких структура. Примењује се комуникативна метода у учењу страног језика, при чему се очекује да је студент активни учесник у предавању. Примењују се разноврсна граматичка вежбања, као и вежбања вокабулара, аудио-визуелна вежбања. Студенти израђују пројекте индивидуално и/или у пару/групи. Студенти се подстичу да узму активно учешће у часу.
Циљ предмета:
Развијање комуникативних компетенција код студената, развијање писаних и усмених вештина. Студенти треба да овладају структуром општег шпанског језика на нивоу Б1 (подниво Б1.2) са елементима хиспанске културе (Шпанија/Централна Америка/Јужна Америка).
Исход предмета:
Оспособљавање студената за сложенију комуникацију (писану и усмену) на шпанском језику. Студенти разумеју и користе реченице и изразе који су у свакодневној употреби, идиоматске изразе, као и изразе који су неопходни како би задовољили сопствене потребе уколико се нађу у хиспанском окружењу. Очекује се да студент може да комуницира у садашњем, прошлом, будућем времену, да даје савете уз употребу различитих глаголских начина, као и да пише поруке и саставе (од 150 до 170 речи) на задате и слободне теме. Студент може да изрази своје мишљење, ставове, очекивања и да их повеже у складну целину. Tакође, oчекује се да студент поседује знање о хиспанској култури (истакнуте личности, обичаји, фестивали, градови и знаменита здања, итд). Општа језичка компетенција је на нивоу Б1 (подниво Б1.2).
Литература:
• NuevoPrisma. Curso de español para extranjeros. Libro del alumno. Nivel B1. 2015. Equipo Nuevo Prisma. Madrid: Edinumen.
• Guerrero, Amelia y David Isa. Nuevo Prisma. Curso de español para extranjeros. Libro de ejercicios. Niveles B1. 2015. Madrid: Edinumen.
• Валожић, Луиза. 2018. Шпанско-српски и српско-шпански речник. Београд: Завод за уџбенике.
• www.wordreference.com
• www.aprenderespanol.org
• www.profedeele.es
Начин оцењивања:
Предиспитне обавезе: 30%:
- састав: 10%
- колоквијум: 15%
- вежбања преко платформе Moodle: 5%
Завршни испит – писмени: 70%.
Бодовна скала:
Оцена |
Значење оцене |
Број поена |
10 |
одличан – изузетан |
91-100 |
9 |
одличан |
81-90 |
8 |
врло добар |
71-80 |
7 |
добар |
61-70 |
6 |
довољан |
51-60 |
(5) |
није положио |
до 50 |
НАПОМЕНЕ:
Похађање наставе је обавезно.
Студент мора да испуни предиспитне обавезе како би стекао услов за излазак на завршни испит. На сваком делу предиспитних обавеза (састав, колоквијум , вежбања преко платформе Moodle ) неопходно је остварити поене. Уколико је број поена на било ком делу нула (0), студент није испунио предиспитне обавезе и нема право полагања завршног испита.
Студент је положио завршни испит уколико је остварио најмање 51% од укупног броја поена на тесту.
У случају да студент није полагао или није остварио поене на предиспитним обавезама, нема право полагања завршног испита.