Savremeni španski jezik P-3
- Početna
- Katedre
- Iberijske studije
- Savremeni španski jezik P-3
Predmet: Savremeni španski jezik P-3
Status predmeta: IP
Godina studija: II-IV
Šifra predmeta: 0915333 / 1415333 / 2115333
Broj časova sedmično: 4
Broj ESPB bodova: 3
Profesorka: dr Anđelka Pejović, redovna profesorka
Lektorka: dr Jelena Kovač
Kabinet: 116
Uslov: Položen predmet Savremeni španski jezik P-1 i položen (ili odslušan) predmet Savremeni španski jezik P-2
Sadržaj predmeta:
Obuhvata udžbenik i radnu svesku sa gramatičkim vežbanjima i vežbanjima u kojima je naglasak na vokabularu. Na platformi Moodle postavljaju se dodatni materijali (dopuna udžbeniku) koji podstiču razvoj veština komunikacije, slušanja, čitanja i pisanja. Vežba se fluentnost kroz stvaranje različitih komunikativnih situacija i kroz konverzaciju.
Oblici nastave:
Praktična nastava uz podučavanje gramatičkih struktura. Primenjuje se komunikativna metoda u učenju stranog jezika, pri čemu se očekuje da je student aktivni učesnik u predavanju. Primenjuju se raznovrsna gramatička vežbanja, kao i vežbanja vokabulara, audio-vizuelna vežbanja. Studenti izrađuju projekte individualno i/ili u paru/grupi. Studenti se podstiču da uzmu aktivno učešće u času.
Cilj predmeta:
Razvijanje komunikativnih kompetencija kod studenata, razvijanje pisanih i usmenih veština. Studenti treba da ovladaju strukturom opšteg španskog jezika na nivou B1 (podnivo B1.2) sa elementima hispanske kulture (Španija/Centralna Amerika/Južna Amerika).
Ishod predmeta:
Osposobljavanje studenata za složeniju komunikaciju (pisanu i usmenu) na španskom jeziku. Studenti razumeju i koriste rečenice i izraze koji su u svakodnevnoj upotrebi, idiomatske izraze, kao i izraze koji su neophodni kako bi zadovoljili sopstvene potrebe ukoliko se nađu u hispanskom okruženju. Očekuje se da student može da komunicira u sadašnjem, prošlom, budućem vremenu, da daje savete uz upotrebu različitih glagolskih načina, kao i da piše poruke i sastave (od 150 do 170 reči) na zadate i slobodne teme. Student može da izrazi svoje mišljenje, stavove, očekivanja i da ih poveže u skladnu celinu. Takođe, očekuje se da student poseduje znanje o hispanskoj kulturi (istaknute ličnosti, običaji, festivali, gradovi i znamenita zdanja, itd). Opšta jezička kompetencija je na nivou B1 (podnivo B1.2).
Literatura:
• NuevoPrisma. Curso de español para extranjeros. Libro del alumno. Nivel B1. 2015. Equipo Nuevo Prisma. Madrid: Edinumen.
• Guerrero, Amelia y David Isa. Nuevo Prisma. Curso de español para extranjeros. Libro de ejercicios. Niveles B1. 2015. Madrid: Edinumen.
• Valožić, Luiza. 2018. Špansko-srpski i srpsko-španski rečnik. Beograd: Zavod za udžbenike.
• www.wordreference.com
• www.aprenderespanol.org
• www.profedeele.es
Način ocenjivanja:
Predispitne obaveze: 30%:
- sastav: 10%
- kolokvijum: 15%
- vežbanja preko platforme Moodle: 5%
Završni ispit – pismeni: 70%.
Bodovna skala:
Ocena |
Značenje ocene |
Broj poena |
10 |
odličan – izuzetan |
91-100 |
9 |
odličan |
81-90 |
8 |
vrlo dobar |
71-80 |
7 |
dobar |
61-70 |
6 |
dovoljan |
51-60 |
(5) |
nije položio |
do 50 |
NAPOMENE:
Pohađanje nastave je obavezno.
Student mora da ispuni predispitne obaveze kako bi stekao uslov za izlazak na završni ispit. Na svakom delu predispitnih obaveza (sastav, kolokvijum , vežbanja preko platforme Moodle ) neophodno je ostvariti poene. Ukoliko je broj poena na bilo kom delu nula (0), student nije ispunio predispitne obaveze i nema pravo polaganja završnog ispita.
Student je položio završni ispit ukoliko je ostvario najmanje 51% od ukupnog broja poena na testu.
U slučaju da student nije polagao ili nije ostvario poene na predispitnim obavezama, nema pravo polaganja završnog ispita.