Шпански језик – завршни
- Почетна
- Катедре
- Иберијске студије
- Шпански језик – завршни
Предмет: Шпански језик – завршни
Статус предмета: ИП
Година студија: II-IV
Шифра предмета: 29080, 39080, 49080 (2, 3. или 4. година студија)
Број часова седмично: 4
Број ЕСПБ бодова: 6
Професорка: др Анђелка Пејовић, редовна професорка
Кабинет: 116
Циљ: Развијање свих аспеката комуникативне компетенције (у свим доменима употребе језика: лични, јавни, образовни и професионални) у шпанском језику, уз паралелено развијање свих језичких вештина (разумевање говора, говор, читање и писање); развијање граматичке и лексичке компетенције – ниво Б1 Европског заједничког референтног оквира (Council of Europe. 2001. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge: Cambridge University Press).
Исходи (компетенције): Студент разуме разговетан говор на познате теме; разуме описане догађаје, осећања и жеље у личним писмима; спонтано учествује у разговору о свакодневним и темама од личног интереса; описује лично искуство и догађаје, снове, амбиције; изражава лично мишљење и планове; уме да исприча неки догађај или причу, преприча књигу или филм; пише саставе о блиским темама и ономе што га интересује.
Опис предмета: Наставне јединице обухватају различите културне, лексичке и граматичке садржаје, а спроводе се кроз разноврсне комуникативне функције.
Funciones comunicativas; contenidos culturales; contenidos léxicos
- Disculparse. Expresar decepción o desilusión. Hacer cumplidos. Expresar sorpresa y obligación.
- Acontecimientos sociales: la boda. Los cumplidos. La interacción en Espana.
- Descripción de hábitos. Descripción de personas, animales y objetos en pasado.
- La casa: el trabajo doméstico. La escuela. Etapas históricas. Inventos y descubrimientos.
- El lenguaje político. Las noticias, la prensa, los cuentos. La publicidad. La ciudad.
- Hacer conjeturas. Justificaciones. Hacer predicciones.
- Dar consejos y sugerencias. Expresar cortesía. El consultorio, la farmacia.
- Pedir permiso. Dar órdenes e instrucciones. Invitar.
- Las tareas domésticas. La vida familiar. Aprender un idioma.
- Expresar cortesía. Dar instrucciones y consejos para desenvolverse en otros países. Léxico relacionado con las relaciones sociales.
- Expresar y provocar curiosidad. Experiencias personales: suenos y pesadillas.
- Convencer, atraer la atención. Mostrar desacuerdo. En el gimnasio. Léxico del cuerpo.
- Expresar deseos. Animar a alguien. Los estudios.
- Expresar probabilidad en presente, pasado y futuro. Lamentarse. Expresar preocupación y tranquilizar. La educación.
- Expresar probabilidad. Léxico relacionado con la literatura y el cine.
- Valorar y opinar. Organizar las palabras, argumentar. Verbos y fórmulas de opinión. La ecología.
- Describir y definir. Pedir información. Léxico de descripción. La moda.
- Fijar momentos en el tiempo. Léxico relacionado con las etapas de la vida.
- Manías y costumbres. Mensaje, telegrama, carta, correo electrónico.
- Expresar consecuencia y finalidad. Presentar una reclamación por escrito. Salud y estética.
- Expresar deseo, extraneza, gratitud, ofrecer ayuda. Las compras.
Contenidos gramaticales
- Comparativos y superlativos;
- Adjetivos y pronombres indefinidos;
- Pronombres personales;
- Tiempos del modo indicativo;
- Imperativo (afirmativo y negativo); imperativo + pronombres; imperativos fosilizados;
- Usos del subjuntivo (presente y pretérito perfecto de subjuntivo); expresión de probabilidad; expresión de opinión; oraciones de relativo; oraciones temporales; oraciones finales; expresión de sentimientos; valoración;
- Marcadores temporales; adverbios y expresiones de frecuencia; marcadores de probabilidad; conjunciones causales; conectores de la argumentación;
- Oraciones condicionales;
- Estilo indirecto (información).
Metodologija i oblici nastave: komunikativna nastava kroz rad u parovima, grupni rad, diskusije, itd., čime se podstiču interakcija, komunikacija i interkulturalnost.
Bibliografija:
- Equipo Prisma, Prisma continúa: Método de español para extranjeros: nivel A2. Prisma del alumno, Madrid, Edinumen, 2004 (Unidades 7-12)
- Equipo Prisma, Prisma progresa: Método de español para extranjeros: nivel B1. Prisma del alumno, Madrid, Edinumen, 2004
- Španski jezik – završni (skripta)
Preporučuje se i upotreba sledećih gramatika i rečnika:
Gramatike
- Alonso Raya, Rosario et al., Gramática básica del estudiante de español, Madrid, Difusión, 2006
- Aragonés, Luis & Palencia, Ramón, Gramática de uso del español. Teoría y práctica (A1-B2), Madrid, SM, 2006
- Moreno, Concha et al., Español lengua extranjera en gramática, nivel medio B1, Madrid, Anaya, 2007
Речници
Препоручује се употреба једнојезичних речника шпанског језика (нпр. CLAVE i El pequeno Larousse ilustrado), двојезичних речника у издањима као што су Oxford, Collins, Duden, Larousse, речника синонима и антонима, као и фразеолошких речника шпанског језика.
Начин оцењивања:
Предиспитне обавезе (30%):
- 1 састав по семестру (укупно 2): 20% од укупне оцене;
- тест (у трајању од 30 минута): 10% од укупне оцене.
Завршни испит (70%):
- писмени део испита у трајању од 60 минута (граматички и лексички садржаји): 40% од укупне оцене;
- усмени део испита (разговор на познате теме, на основу слика и текстова): 30% од укупне оцене.
Укупно: 100%
Бодовна скала:
Оцена |
Значење оцене |
Број поена |
10 |
одличан – изузетан |
91-100 |
9 |
одличан |
81-90 |
8 |
врло добар |
71-80 |
7 |
добар |
61-70 |
6 |
довољан |
51-60 |
(5) |
није положио |
до 50 |
ВАЖНО:
Похађање наставе је обавезно. Студент мора да испуни предиспитне обавезе како би стекао услов за излазак за завршни испит. Студент је остварио преиспитне обавезе уколико је полагао тест и урадио барем 1 од 2 састава. На сваком од сегмената неопходно је остварити поене. Уколико је број поена на неком од сегмената (од најмање два – тест и барем 1 од 2 састава) нула (0), студент није испунио предиспитне обавезе и нема право полагања завршног испита. Тест и састави раде се на часу, у договореном термину и нема накнадног нити поправног полагања. Студент је положио писмени део завршног испита уколико је остварио најмање 51% од укупног броја поена. Уколико коначна оцена није позитивна (односно, уколико студент оствари мање од 51% поена), у наредном испитном року студент има право да полаже само завршни испит (писмено-усмени), односно нема право поправног теста нити састава. Уколико студент не положи усмени део испита, писмени део (као и предиспитне обавезе) важи онолико испитних рокова на које студент има право полагања истог предмета, односно још највише два рока (септембарски и октобарски). Усмени део испита је, као и писмени, обавезан, све и уколико студент и без њега има довољан број поена за пролазну оцену. На усменом испиту такође је неопходно да студент оствари најмање 51%. У случају да студент није полагао или није остварио поене на предиспитним обавезама (тест и барем 1 од 2 састава), нема право полагања завршног испита.