1414147 - Франкофона књижевност 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Франкофона књижевност 1 | |||
Акроним | 1414147 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Положен испит из предмета Француска књижевност 6 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Студент треба да стекне појам о канадској франкофоној књижевности и њеној разноврсности у светлу географских, историјских и друштвених околности. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Савладавањем студијског програма студент стиче темељно познавање и разумевање канадске француске књижевности и оспособљеност за даље самостално стицање знања у обрађеној области. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Теоријска знања која се стичу односе се на област франкофоније - дефинисање појма, историјски преглед и перспективе, историјски развој француског језика кроз векове, географија француског језика. Преглед и основна начела постколонијалних теорија. Кроз историјски преглед канадске франкофоне књижевности утврђују се теоријска знања везана за канадски роман, поезију и позориште. Обрађују се дела Луја Емона, Емила Нелигана, Алена Гранбоа, Габријеле Роа, Гастона Мирона, Ане Ебер, Мари-Клер Бле, Ибера Акена, Ренеа Дишарма, Мишела Трамблеа, Негована Рајића. Стечена знања омогућују продубљену анализу одређених целина кроз посебaн наставни циклус од неколико предавања (нпр. Увод у канадску цивилизацију, Основне поставке мигрантске књижевности, Књижевно стваралаштво староседелаца, Канадско женско писмо итд.) | |||
Садржај практичне наставе | Својим садржајем овај тип наставе наставе наслања се на теоријски део. Примена, утврђивање и проширивање знања стеченог у оквиру теоријске наставе кроз тумачење и анализу одабраних текстова канадске лирске, прозне и драмске књижевности. Тумаче се текстови Луја Емона, Емила Нелигана, Габријеле Роа, Ане Ебер, Мари-Клер Бле и Мишела Трамблеа. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, дискусије, рад студената на изради самосталног истраживачког рада, коришћење библиотека и одговарајућих интернет сајтова, видео презентације. Континуирана провера савладаности градива. Настава се одвија највећим делом на француском језику. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 10 | Усмени испит | 60 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 10 | |||
Семинари | 10 |