Навигација

Опис предмета

1414147 - Франкофона књижевност 1

Спецификација предмета
НазивФранкофона књижевност 1
Акроним1414147
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаПоложен испит из предмета Француска књижевност 6Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаСтудент треба да стекне појам о канадској франкофоној књижевности и њеној разноврсности у светлу географских, историјских и друштвених околности.
      Исходи учења (стечена знања)Савладавањем студијског програма студент стиче темељно познавање и разумевање канадске француске књижевности и оспособљеност за даље самостално стицање знања у обрађеној области.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеТеоријска знања која се стичу односе се на област франкофоније - дефинисање појма, историјски преглед и перспективе, историјски развој француског језика кроз векове, географија француског језика. Преглед и основна начела постколонијалних теорија. Кроз историјски преглед канадске франкофоне књижевности утврђују се теоријска знања везана за канадски роман, поезију и позориште. Обрађују се дела Луја Емона, Емила Нелигана, Алена Гранбоа, Габријеле Роа, Гастона Мирона, Ане Ебер, Мари-Клер Бле, Ибера Акена, Ренеа Дишарма, Мишела Трамблеа, Негована Рајића. Стечена знања омогућују продубљену анализу одређених целина кроз посебaн наставни циклус од неколико предавања (нпр. Увод у канадску цивилизацију, Основне поставке мигрантске књижевности, Књижевно стваралаштво староседелаца, Канадско женско писмо итд.)
      Садржај практичне наставеСвојим садржајем овај тип наставе наставе наслања се на теоријски део. Примена, утврђивање и проширивање знања стеченог у оквиру теоријске наставе кроз тумачење и анализу одабраних текстова канадске лирске, прозне и драмске књижевности. Тумаче се текстови Луја Емона, Емила Нелигана, Габријеле Роа, Ане Ебер, Мари-Клер Бле и Мишела Трамблеа.
      Литература
      1. Michel Tetu, Qu'est-ce que la francophonie, Hachette, Paris, 1997.
      2. Denise Brahimi, Langue et littérature francophones, Ellipses, Paris, 2003.
      3. Jean-Marc Moura, Littératures francophones et théorie postcoloniale, Paris, PUF, 1999.
      4. Aurélien Boivin, Pour une lecture du roman québécois, Nuit blanche éditeur, Montréal, 1996.
      5. Michel Biron et alii, Histoire de la littérature quebécoise, Montréal, Boréal, 2010.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавања, вежбе, дискусије, рад студената на изради самосталног истраживачког рада, коришћење библиотека и одговарајућих интернет сајтова, видео презентације. Континуирана провера савладаности градива. Настава се одвија највећим делом на француском језику.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит
      Практична настава10Усмени испит60
      Пројекти
      Колоквијуми10
      Семинари10