1418027 - Скандинавски језици 7
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Скандинавски језици 7 | |||
Акроним | 1418027 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Положен испит из предмета Скандинавски језици 5 и положене предиспитне обавезе из предмета Скандинавски језици 6. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Познавање основних теорија, метода и техника у историјској лингвистици; добро познавање историје скандинавских језика; способност језичкоисторијске анализе текста и његовог датирања; способност одређивања језичкоисторијских слојева и њихове улоге у разним текстовима; способност поређења историје скандинавских језика и историје српског језика. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент познаје основне теорије, методе и технике у историјској лингвистици; добро познаје историју скандинавских језика; поседује може да изврши језичкоисторијску анализу текста на скандинавским језицима и да одреди којој језичкоисторијској епохи припадају; може да одреди језичкоисторијске слојеве и њихову улогу у разним текстовима; може да пореди историју скандинавских језика и историју српског језика. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Историја и историографија језика; основни појмови историјске лингвистике; историјска лингвистика и историја појединачних језика; генетска, типолошка и ареална класификација језика на Северу и нордијских језика; историјска граматика, историја писаног и говорног стандарда и спољна и унутрашња историја скандинавских језика; историја скандинавских језика са тежиштем на историји данског, норвешког и шведског језика. | |||
Садржај практичне наставе | Језичкоисторијска анализа текста и датирање текста на примерима скандинавских текстова из периода од 10. века до данас. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, интерактивна настава, дискусија, рад у групама, самостални истраживачки рад. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 70 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари |