Навигација

Опис предмета

1435331 - Савремени азербејџански језик П-1

Спецификација предмета
НазивСавремени азербејџански језик П-1
Акроним1435331
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметиманемаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаУсвајање и развијање језичких компетенција које подразумевају читање, разумевање, говор као и усвајање социолингвистичких вештина до нивоа дефинисаног програмским минимумом потребним за П1 ниво.
    Исходи учења (стечена знања)Студент ће савладати основе азербејџанског језика попут правилног усвајања и примене основних речи када их чује или прочита, као и најфрекфентније фразе из свакодневног живота потребне за основну комуникацију (поздрављање, представљање, једноставна комуникативна интеракција са другим лицима и др.). Савладаће основне граматичке партије потребне за правилну употребу у усменој и писаној форми и за разумевање кратких писаних текстова једноставног садржаја.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеОснови азербејџанске фонетике и морфологије: именице, придеви, личне заменице, показне заменице, наставци за множину, падежни наставци, присвојни суфикси, прва и друга генитивна веза, основни бројеви, основна значења постпозиција, компарација придева, садашње и прошло време глагола.
    Садржај практичне наставеНастава обухвата конверзацију и вежбања која прате предавања. Фонетска вежбања базирају се на основним принципима азербејџанског правописа: писања и изговора гласова са нагласком на специфичне попут: ç, ə, ğ, q, x. Граматичка вежбања прате пређено градиво на теоријским часовима. У лексичким важбањима користе се текстови прилагођени за дати ниво са вежбама превођења, усвајање и примену активног лексичког фонда везаних за одређену тематику (представљања, поздрављања, молби, Азербејџан, боје и сл.). Говорна вежбања прате лексичка као и вежбања основне комуникације потребне за успостављање интеракције са говорником о одређеној тематици.
    Литература
    1. Jalə Qəribovasa, Səbinə Əliyeva, Azərbaycan dili, Mütərcim, Bakı, 2012. Fialə Abdullayeva, İradə Vahabova, Səbinə Əliyeva, Azərbaycan dili (əcnəbilər üçün - orta səviyyə), Bakı, 2011. Şəmil Sadıqov, Azərbaycan dilini öyrənirəm, Azerbaijan Student network, Bakı, 2012. Lala Mažidova, Putujem u Azerbejdžan, Beograd, 2012. Gülheyran Rəhimova, Elmira Fərəcullayeva, Məhbubə Qurbanova, Reyhan Həbibli, Əcnəbi vətəndaşlar üçün «Azərbaycan dili», Bakı Dövlət Universiteti, Bakı, 2016.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    13
    Методе извођења наставеУпознавање студената са граматичким и правописним правилима кроз објашњења и конкретне примере и вежбања на часу и код куће уз проверу на часу. Интерактивна настава уз читање и превођење прилагођених текстова из дате литературе уз усвајање основног језичког фонда, као и вођење једноставне комуникације на азербејџанском језику између студената и са предавачем, који је уједно и изворни говорник.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања30Писмени испит40
    Практична наставаУсмени испит30
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари