2100931 - Развојна психологија
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Развојна психологија | |||
Акроним | 2100931 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик,Српска књижевност и језик са компаратистиком,Српски језик и књижевност | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе, Српски језик и књижевност - филологија и лингвистика, Српски језик и књижевност - филологија и настава | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | / | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са основним појмовно-методолошким апаратом Развојне психологије, као и приступима у проучавању психичког развоја. Стицање сазнања о когнитивном, социо-афективном и моралном развоју, са нагласком на периоде детињства и адолесценције. Разумевање и анализа научних сазнања о развоју и њихово повезивање са педагошком праксом. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће моћи да: - објасне појам психичког развоја и његове различите домене; - разумеју кључне теме и основне теоријске приступе у Развојној психологији, као и да их упореде на основу задатих критеријума; - објасне нацрте, методе и етичке принципе истраживања у Развојној психологији; - интегришу предности и ограничења различитих теоријских оријентација и метода истраживања; - елаборирају могућности практичне примене знања стечених у оквиру овог предмета. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Појам развоја и развојне промене, периодизације развоја. Основни нацрти и методе истраживања развојних појава. Кључна питања/теме развојне психологије (наслеђе и средина, учење и развој, социо-културно окружење и развој, односи говора и мишљења). Теоријски приступи развојним појавама (психодинамски, бихејвиористички, еволуционистички, когнитивистички, биоеколошки и др.). Когнитивни развој, емоционални развој, темперамент, рано афективно везивање, социјални развој, морални развој, агресија и просоцијално понашање, језички развој, развој личности, контекст развоја и социјализација. | |||
Садржај практичне наставе | / | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Интерактивна предавања. Индивидуални и групни рад на задацима. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |