2100931 - Razvojna psihologija
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Razvojna psihologija | |||
Akronim | 2100931 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom,Srpski jezik i književnost | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture, Srpski jezik i književnost - filologija i lingvistika, Srpski jezik i književnost - filologija i nastava | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | / | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa osnovnim pojmovno-metodološkim aparatom Razvojne psihologije, kao i pristupima u proučavanju psihičkog razvoja. Sticanje saznanja o kognitivnom, socio-afektivnom i moralnom razvoju, sa naglaskom na periode detinjstva i adolescencije. Razumevanje i analiza naučnih saznanja o razvoju i njihovo povezivanje sa pedagoškom praksom. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će moći da: - objasne pojam psihičkog razvoja i njegove različite domene; - razumeju ključne teme i osnovne teorijske pristupe u Razvojnoj psihologiji, kao i da ih uporede na osnovu zadatih kriterijuma; - objasne nacrte, metode i etičke principe istraživanja u Razvojnoj psihologiji; - integrišu prednosti i ograničenja različitih teorijskih orijentacija i metoda istraživanja; - elaboriraju mogućnosti praktične primene znanja stečenih u okviru ovog predmeta. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Pojam razvoja i razvojne promene, periodizacije razvoja. Osnovni nacrti i metode istraživanja razvojnih pojava. Ključna pitanja/teme razvojne psihologije (nasleđe i sredina, učenje i razvoj, socio-kulturno okruženje i razvoj, odnosi govora i mišljenja). Teorijski pristupi razvojnim pojavama (psihodinamski, bihejvioristički, evolucionistički, kognitivistički, bioekološki i dr.). Kognitivni razvoj, emocionalni razvoj, temperament, rano afektivno vezivanje, socijalni razvoj, moralni razvoj, agresija i prosocijalno ponašanje, jezički razvoj, razvoj ličnosti, kontekst razvoja i socijalizacija. | |||
Sadržaj praktične nastave | / | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | Interaktivna predavanja. Individualni i grupni rad na zadacima. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari |