Navigacija

Opis predmeta

2100931 - Razvojna psihologija

Specifikacija predmeta
Naziv Razvojna psihologija
Akronim 2100931
Studijski program Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom,Srpski jezik i književnost
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture, Srpski jezik i književnost - filologija i lingvistika, Srpski jezik i književnost - filologija i nastava
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima / Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa osnovnim pojmovno-metodološkim aparatom Razvojne psihologije, kao i pristupima u proučavanju psihičkog razvoja. Sticanje saznanja o kognitivnom, socio-afektivnom i moralnom razvoju, sa naglaskom na periode detinjstva i adolescencije. Razumevanje i analiza naučnih saznanja o razvoju i njihovo povezivanje sa pedagoškom praksom.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti će moći da: - objasne pojam psihičkog razvoja i njegove različite domene; - razumeju ključne teme i osnovne teorijske pristupe u Razvojnoj psihologiji, kao i da ih uporede na osnovu zadatih kriterijuma; - objasne nacrte, metode i etičke principe istraživanja u Razvojnoj psihologiji; - integrišu prednosti i ograničenja različitih teorijskih orijentacija i metoda istraživanja; - elaboriraju mogućnosti praktične primene znanja stečenih u okviru ovog predmeta.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Pojam razvoja i razvojne promene, periodizacije razvoja. Osnovni nacrti i metode istraživanja razvojnih pojava. Ključna pitanja/teme razvojne psihologije (nasleđe i sredina, učenje i razvoj, socio-kulturno okruženje i razvoj, odnosi govora i mišljenja). Teorijski pristupi razvojnim pojavama (psihodinamski, bihejvioristički, evolucionistički, kognitivistički, bioekološki i dr.). Kognitivni razvoj, emocionalni razvoj, temperament, rano afektivno vezivanje, socijalni razvoj, moralni razvoj, agresija i prosocijalno ponašanje, jezički razvoj, razvoj ličnosti, kontekst razvoja i socijalizacija.
      Sadržaj praktične nastave /
      Literatura
      1. Žiropađa, Lj. i Miočinović, Lj. (2012). Razvojna psihologija. Drugo promenjeno izdanje. Beograd: Čigoja.
      2. Tutnjević, S. i Savić, M. (2019). Usvajanje jezika: Uvod u razvojnu psiholingvistiku. Univerzitet u Banjoj Luci. (šira literatura)
      3. Jerković, I. i Zotović, M. (2010). Razvojna psihologija. Novi Sad: Futura publikacije. (šira literatura)
      4. Berk, E. L. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Zagreb: Naklada Slap. (šira literatura)
      5. Ivić, I. (2015). Čovek kao animal symbolicum. Beograd: Zavod za udžbenike. (šira literatura)
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2
      Metode izvođenja nastave Interaktivna predavanja. Individualni i grupni rad na zadacima.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 20 Pismeni ispit
      Praktična nastava Usmeni ispit 60
      Projekti
      Kolokvijumi 20
      Seminari