Навигација

Опис предмета

2113035 - Савремени италијански језик Г-5

Спецификација предмета
НазивСавремени италијански језик Г-5
Акроним2113035
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Италијански језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаПоложени испити из предмета: Савремени италијански језик Г-4, Морфологија италијанског језика 1, Лексикологија италијанског језика 1, Теорија и пракса превођења за италијанисте 1.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је да студент овлада језичким вештинама предвиђеним нивоом Б2+ Заједничког европског референтног оквира, да може да разуме суштину конкретних или апстрактних садржаја у сложеном, усменом или писаном тексту књижевног или стручног карактера, да буде у стању да се спонтано и лако писмено и усмено изражава о великом броју тема исказујући своје мишљење о актуелним дешавањима и испољавајући при томе висок степен правилне употребе граматичких знања језика. Предмет има за циљ усавршавање основних језичких вештина (разумевање писаног и усменог текста, усмена и писана продукција), усавршавање интегрисаних језичких вештина и продубљивање знања из италијанске граматике.
    Исходи учења (стечена знања)Студент ће овладати језичким вештинама предвиђеним нивоом Б2+ Заједничког европског референтног оквира: моћи ће да разуме сложене усмене и писане текстове књижевног или стручног карактера; биће у стању да се спонтано и лако писмено и усмено изражава о великом броју тема исказујући своје мишљење о актуелним дешавањима и испољавајући при томе висок степен правилне употребе граматичких знања језика.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеГраматика и лексика: чланови и предлози с датумима; грађење и положај прилога; антоними; латинске изреке; дискурсни маркери; лексички скупови (историја старог доба, архитектура); повратни и безлични облици; pronomi accoppiati; идиоматски изрази; ритам и интонација; che као везник и као релативна заменица; антецедент релативне заменице; pronomi relativi doppi; остале релативне заменице и заменица il che; la frase scissa; употреба предлога in и a за место уз глаголе мировања и кретања. Култура: стари Рим; римски императори; италијанска географија и кулинарство; периферија; савремена архитектура у Италији (Рим, Пиза).
    Садржај практичне наставеВежбе прате дидактичке јединице и наставни материјал који служи развијању језичке вештине усмене продукције (укључујући и способност интеракције), писане продукције и вештине разумевања текстова различите природе кроз активности читања и слушања са провером разумевања. Избор текстова је усклађен са потребама студената и циљевима наставе.
    Литература
    1. De Giuli, A., Guastalla, C., Naddeo, C. M. (2013). Nuovo Magari. Firenze: Аlma Edizioni.
    2. Zingarelli, N. (2008). Vocabolario della lingua italiana. Bologna: Zanichelli.
    3. Pittano, G. (2013). Il grande dizionario dei Sinonimi e dei Contrari. Bologna: Zanichelli.
    4. Quartu, M. & Rossi, E. (2012). Dizionario dei modi di dire della lingua italiana. Milano: Hoepli.
    5. Marin, T. (2005). La Prova Orale 2. Materiale autentico per la conversazione e la preparazione agli esami orali. Roma: Edilingua.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    17
    Методе извођења наставеВежбе, дискусије, рад у групама, самосталан рад, итд.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит50
    Практична наставаУсмени испит20
    Пројекти
    Колоквијуми30
    Семинари