Navigacija

Opis predmeta

2113035 - Savremeni italijanski jezik G-5

Specifikacija predmeta
Naziv Savremeni italijanski jezik G-5
Akronim 2113035
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Položeni ispiti iz predmeta: Savremeni italijanski jezik G-4, Morfologija italijanskog jezika 1, Leksikologija italijanskog jezika 1, Teorija i praksa prevođenja za italijaniste 1. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Cilj predmeta je da student ovlada jezičkim veštinama predviđenim nivoom B2+ Zajedničkog evropskog referentnog okvira, da može da razume suštinu konkretnih ili apstraktnih sadržaja u složenom, usmenom ili pisanom tekstu književnog ili stručnog karaktera, da bude u stanju da se spontano i lako pismeno i usmeno izražava o velikom broju tema iskazujući svoje mišljenje o aktuelnim dešavanjima i ispoljavajući pri tome visok stepen pravilne upotrebe gramatičkih znanja jezika. Predmet ima za cilj usavršavanje osnovnih jezičkih veština (razumevanje pisanog i usmenog teksta, usmena i pisana produkcija), usavršavanje integrisanih jezičkih veština i produbljivanje znanja iz italijanske gramatike.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Student će ovladati jezičkim veštinama predviđenim nivoom B2+ Zajedničkog evropskog referentnog okvira: moći će da razume složene usmene i pisane tekstove književnog ili stručnog karaktera; biće u stanju da se spontano i lako pismeno i usmeno izražava o velikom broju tema iskazujući svoje mišljenje o aktuelnim dešavanjima i ispoljavajući pri tome visok stepen pravilne upotrebe gramatičkih znanja jezika.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Gramatika i leksika: članovi i predlozi s datumima; građenje i položaj priloga; antonimi; latinske izreke; diskursni markeri; leksički skupovi (istorija starog doba, arhitektura); povratni i bezlični oblici; pronomi accoppiati; idiomatski izrazi; ritam i intonacija; che kao veznik i kao relativna zamenica; antecedent relativne zamenice; pronomi relativi doppi; ostale relativne zamenice i zamenica il che; la frase scissa; upotreba predloga in i a za mesto uz glagole mirovanja i kretanja. Kultura: stari Rim; rimski imperatori; italijanska geografija i kulinarstvo; periferija; savremena arhitektura u Italiji (Rim, Piza).
    Sadržaj praktične nastave Vežbe prate didaktičke jedinice i nastavni materijal koji služi razvijanju jezičke veštine usmene produkcije (uključujući i sposobnost interakcije), pisane produkcije i veštine razumevanja tekstova različite prirode kroz aktivnosti čitanja i slušanja sa proverom razumevanja. Izbor tekstova je usklađen sa potrebama studenata i ciljevima nastave.
    Literatura
    1. De Giuli, A., Guastalla, C., Naddeo, C. M. (2013). Nuovo Magari. Firenze: Alma Edizioni.
    2. Zingarelli, N. (2008). Vocabolario della lingua italiana. Bologna: Zanichelli.
    3. Pittano, G. (2013). Il grande dizionario dei Sinonimi e dei Contrari. Bologna: Zanichelli.
    4. Quartu, M. & Rossi, E. (2012). Dizionario dei modi di dire della lingua italiana. Milano: Hoepli.
    5. Marin, T. (2005). La Prova Orale 2. Materiale autentico per la conversazione e la preparazione agli esami orali. Roma: Edilingua.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    1 7
    Metode izvođenja nastave Vežbe, diskusije, rad u grupama, samostalan rad, itd.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit 50
    Praktična nastava Usmeni ispit 20
    Projekti
    Kolokvijumi 30
    Seminari