2114057 - Дидактика француског језика 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Дидактика француског језика 1 | |||
Акроним | 2114057 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Француски језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезни/изборни | |
Условљеност другим предметима | Положен испит из предмета Савремени француски језик Г-6 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Повезивање теоријског знања и наставне праксе, то јест упознавање будућих наставника страног језика с приступима применљивим у настави, првенствено са оним заснованим на савременим дидактичким теоријама. Формирање студената као наставника који критички размишљају о својој наставној пракси – о сопственим представама, о понашању у разреду, о избору садржаја, наставних метода, материјала, техничких средстава, језичких вежбања и комуникативних задатака, о организацији часа и табле, о евалуацији. | |||
Исходи учења (стечена знања) | На крају првог семестра студенти могу да напишу извештај о посматраном, снимљеном часу (или часу посматраном у школи), повезујући теоријске концепте и запажања, као и дневник учења, који садржи анализу сопствених тешкоћа у учењу језика, односно размишљање о проблемима учења и о предностима и, евентуално, манама савремених приступа уочених на посматраним часовима. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Теоријска настава обухвата: појмовно и терминолошко одређење науке о учењу и настави страних језика, упознавање са циљевима и појмовима савремене дидактике француског језика као страног, са наставничким компетенцијама, особеностима ученика и стратегијама учења, са структуром часа француског језика (писање припреме за час) на примерима рада са писаним текстовима, односно развијања компетенција читања и писања као и граматичке компетенције, уз упоредну анализу традиционалне и активне (комбиноване) методе, с једне стране, и комуникативно-акционог приступа, с друге стране. | |||
Садржај практичне наставе | Практична настава садржи три основна вида вежби: 1. освешћивање/вербализовање представа које студенти имају о учењу/настави страног језика (кроз упитнике, језичку биографију); 2. огледни часови које држе сами студенти пред својим колегама на неком другом страном језику уз примену научених стратегија, односно ендогено посматрање (самопосматрање, анализа сопственог учења непознатог страног језика, што удаљенијег од романских али и од матерњег); 3. егзогено (спољашње) опсервирање (снимљеног часа француског језика) уз вођење записника о запажањима. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Метода предавања и активне методе (симулација, дискусија, пракса, „обрнута настава“ и сл.). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 15 | Писмени испит | 60 | |
Практична настава | 15 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 10 |