Навигација

Опис предмета

2114057 - Дидактика француског језика 1

Спецификација предмета
НазивДидактика француског језика 1
Акроним2114057
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Француски језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезни/изборни
      Условљеност другим предметимаПоложен испит из предмета Савремени француски језик Г-6Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаПовезивање теоријског знања и наставне праксе, то јест упознавање будућих наставника страног језика с приступима применљивим у настави, првенствено са оним заснованим на савременим дидактичким теоријама. Формирање студената као наставника који критички размишљају о својој наставној пракси – о сопственим представама, о понашању у разреду, о избору садржаја, наставних метода, материјала, техничких средстава, језичких вежбања и комуникативних задатака, о организацији часа и табле, о евалуацији.
      Исходи учења (стечена знања)На крају првог семестра студенти могу да напишу извештај о посматраном, снимљеном часу (или часу посматраном у школи), повезујући теоријске концепте и запажања, као и дневник учења, који садржи анализу сопствених тешкоћа у учењу језика, односно размишљање о проблемима учења и о предностима и, евентуално, манама савремених приступа уочених на посматраним часовима.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеТеоријска настава обухвата: појмовно и терминолошко одређење науке о учењу и настави страних језика, упознавање са циљевима и појмовима савремене дидактике француског језика као страног, са наставничким компетенцијама, особеностима ученика и стратегијама учења, са структуром часа француског језика (писање припреме за час) на примерима рада са писаним текстовима, односно развијања компетенција читања и писања као и граматичке компетенције, уз упоредну анализу традиционалне и активне (комбиноване) методе, с једне стране, и комуникативно-акционог приступа, с друге стране.
      Садржај практичне наставеПрактична настава садржи три основна вида вежби: 1. освешћивање/вербализовање представа које студенти имају о учењу/настави страног језика (кроз упитнике, језичку биографију); 2. огледни часови које држе сами студенти пред својим колегама на неком другом страном језику уз примену научених стратегија, односно ендогено посматрање (самопосматрање, анализа сопственог учења непознатог страног језика, што удаљенијег од романских али и од матерњег); 3. егзогено (спољашње) опсервирање (снимљеног часа француског језика) уз вођење записника о запажањима.
      Литература
      1. Ј.Брајовић, Комуникативно-акциони модел наставе француског као страног језика, Београд, Филолошки факултет Универзитета, 2021.
      2. J.P.Robert, E.Rosen, C.Reinhardt, Faire classe en FLE: Une approche actionnelle et pragmatique, Hachette, 2001.
      3. E. Daill, M. Stirman, Écrit et gestion du tableau: De la compréhension à la production, Paris, Hachette Livre, 2014.
      4. О. Дурбаба, Теорија и пракса учења и наставе страних језика, Београд, Завод за уџбенике, 2011.
      5. C. Germain, Evolution de l'enseignement des langues, Paris, CLE, 2001.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеМетода предавања и активне методе (симулација, дискусија, пракса, „обрнута настава“ и сл.).
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања15Писмени испит60
      Практична настава15Усмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари10