2114057 - Didaktika francuskog jezika 1
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Didaktika francuskog jezika 1 | |||
Akronim | 2114057 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Francuski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezni/izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Položen ispit iz predmeta Savremeni francuski jezik G-6 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Povezivanje teorijskog znanja i nastavne prakse, to jest upoznavanje budućih nastavnika stranog jezika s pristupima primenljivim u nastavi, prvenstveno sa onim zasnovanim na savremenim didaktičkim teorijama. Formiranje studenata kao nastavnika koji kritički razmišljaju o svojoj nastavnoj praksi – o sopstvenim predstavama, o ponašanju u razredu, o izboru sadržaja, nastavnih metoda, materijala, tehničkih sredstava, jezičkih vežbanja i komunikativnih zadataka, o organizaciji časa i table, o evaluaciji. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Na kraju prvog semestra studenti mogu da napišu izveštaj o posmatranom, snimljenom času (ili času posmatranom u školi), povezujući teorijske koncepte i zapažanja, kao i dnevnik učenja, koji sadrži analizu sopstvenih teškoća u učenju jezika, odnosno razmišljanje o problemima učenja i o prednostima i, eventualno, manama savremenih pristupa uočenih na posmatranim časovima. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Teorijska nastava obuhvata: pojmovno i terminološko određenje nauke o učenju i nastavi stranih jezika, upoznavanje sa ciljevima i pojmovima savremene didaktike francuskog jezika kao stranog, sa nastavničkim kompetencijama, osobenostima učenika i strategijama učenja, sa strukturom časa francuskog jezika (pisanje pripreme za čas) na primerima rada sa pisanim tekstovima, odnosno razvijanja kompetencija čitanja i pisanja kao i gramatičke kompetencije, uz uporednu analizu tradicionalne i aktivne (kombinovane) metode, s jedne strane, i komunikativno-akcionog pristupa, s druge strane. | |||
Sadržaj praktične nastave | Praktična nastava sadrži tri osnovna vida vežbi: 1. osvešćivanje/verbalizovanje predstava koje studenti imaju o učenju/nastavi stranog jezika (kroz upitnike, jezičku biografiju); 2. ogledni časovi koje drže sami studenti pred svojim kolegama na nekom drugom stranom jeziku uz primenu naučenih strategija, odnosno endogeno posmatranje (samoposmatranje, analiza sopstvenog učenja nepoznatog stranog jezika, što udaljenijeg od romanskih ali i od maternjeg); 3. egzogeno (spoljašnje) opserviranje (snimljenog časa francuskog jezika) uz vođenje zapisnika o zapažanjima. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Metoda predavanja i aktivne metode (simulacija, diskusija, praksa, „obrnuta nastava“ i sl.). | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 15 | Pismeni ispit | 60 | |
Praktična nastava | 15 | Usmeni ispit | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 10 |