Navigacija

Opis predmeta

2114057 - Didaktika francuskog jezika 1

Specifikacija predmeta
Naziv Didaktika francuskog jezika 1
Akronim 2114057
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Francuski jezik, književnost, kultura
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezni/izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Položen ispit iz predmeta Savremeni francuski jezik G-6 Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Povezivanje teorijskog znanja i nastavne prakse, to jest upoznavanje budućih nastavnika stranog jezika s pristupima primenljivim u nastavi, prvenstveno sa onim zasnovanim na savremenim didaktičkim teorijama. Formiranje studenata kao nastavnika koji kritički razmišljaju o svojoj nastavnoj praksi – o sopstvenim predstavama, o ponašanju u razredu, o izboru sadržaja, nastavnih metoda, materijala, tehničkih sredstava, jezičkih vežbanja i komunikativnih zadataka, o organizaciji časa i table, o evaluaciji.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Na kraju prvog semestra studenti mogu da napišu izveštaj o posmatranom, snimljenom času (ili času posmatranom u školi), povezujući teorijske koncepte i zapažanja, kao i dnevnik učenja, koji sadrži analizu sopstvenih teškoća u učenju jezika, odnosno razmišljanje o problemima učenja i o prednostima i, eventualno, manama savremenih pristupa uočenih na posmatranim časovima.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Teorijska nastava obuhvata: pojmovno i terminološko određenje nauke o učenju i nastavi stranih jezika, upoznavanje sa ciljevima i pojmovima savremene didaktike francuskog jezika kao stranog, sa nastavničkim kompetencijama, osobenostima učenika i strategijama učenja, sa strukturom časa francuskog jezika (pisanje pripreme za čas) na primerima rada sa pisanim tekstovima, odnosno razvijanja kompetencija čitanja i pisanja kao i gramatičke kompetencije, uz uporednu analizu tradicionalne i aktivne (kombinovane) metode, s jedne strane, i komunikativno-akcionog pristupa, s druge strane.
      Sadržaj praktične nastave Praktična nastava sadrži tri osnovna vida vežbi: 1. osvešćivanje/verbalizovanje predstava koje studenti imaju o učenju/nastavi stranog jezika (kroz upitnike, jezičku biografiju); 2. ogledni časovi koje drže sami studenti pred svojim kolegama na nekom drugom stranom jeziku uz primenu naučenih strategija, odnosno endogeno posmatranje (samoposmatranje, analiza sopstvenog učenja nepoznatog stranog jezika, što udaljenijeg od romanskih ali i od maternjeg); 3. egzogeno (spoljašnje) opserviranje (snimljenog časa francuskog jezika) uz vođenje zapisnika o zapažanjima.
      Literatura
      1. J.Brajović, Komunikativno-akcioni model nastave francuskog kao stranog jezika, Beograd, Filološki fakultet Univerziteta, 2021.
      2. J.P.Robert, E.Rosen, C.Reinhardt, Faire classe en FLE: Une approche actionnelle et pragmatique, Hachette, 2001.
      3. E. Daill, M. Stirman, Écrit et gestion du tableau: De la compréhension à la production, Paris, Hachette Livre, 2014.
      4. O. Durbaba, Teorija i praksa učenja i nastave stranih jezika, Beograd, Zavod za udžbenike, 2011.
      5. C. Germain, Evolution de l'enseignement des langues, Paris, CLE, 2001.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave Metoda predavanja i aktivne metode (simulacija, diskusija, praksa, „obrnuta nastava“ i sl.).
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 15 Pismeni ispit 60
      Praktična nastava 15 Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 10