Навигација

Опис предмета

2115073 - Увод у сефардске студије 1

Спецификација предмета
НазивУвод у сефардске студије 1
Акроним2115073
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаНемаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУвод у социолингвистичку историју јеврејско-шпанског језика; упознавање са историјом шпанских Јевреја и њиховим заједницама на Балкану; јеврејско-шпански на Балкану.
      Исходи учења (стечена знања)Усвојена терминологија и основни концепти у сефардске социолингвистике; примена критичког мишљења и аутономије студената у процесу учења; способност за усмено и писано представљање академских садржаја; способност за учење у заједници и конструкцију знања.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеСефарди на Иберијском полуострву и на Балкану; јеврејско-шпански језик, одређења и терминологија; социолингвистичка анализа односа мањинских и већинских језика; очување и замена етничког језика; конструкција идентитета у сефардским заједницама кроз време; улога сефардске жене у очувању и замени језика; ревитализација јеврејско-шпанског језика у 21. веку
      Садржај практичне наставеПрати наставне јединице које се уче у оквиру теоријске наставе.
      Литература
      1. Vučina Simović, Ivana & Jelena Filipović. 2009. Etnički identitet i zamena jezika u sefardskoj zajednici u Beogradu.Beograd: Zavod za udžbenike.
      2. "Filipović, Jelenа 2018. Moć reči: Ogledi iz kritčke sociolingvistike. Drugo, dopunjeno i prošireno izdanje. Beogrаd: Zаdužbinа Andrejević."
      3. Filipović, J. 2018. A transdisciplinary approach to minority language revitalization: Judeo-Spanish as a case study. In: D. Bunis, Ivana Vućina Simović & C. Deppner (eds.) Caminos de leche y miel. Jubilee Volume in Honor of Michael Studemund Halévy, vol. II Language and Literature. Barcelona: Tirocinio, pp. 116-134.
      4. Filipović, Jelena & Ivana Vučina-Simović. (2012). El judeoespañol de Belgrado: un caso paradigmático de los Balcanes. Hispania, 95(3): 495-508.
      5. Díaz Mas, Paloma. 2006 (4a edición). Los Sefardíes: Historia, lengua y cultura. Barcelona: Ríopiedra Ediciones.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставе
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит50
      Практична настава40Усмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари