Navigacija

Opis predmeta

2115073 - Uvod u sefardske studije 1

Specifikacija predmeta
Naziv Uvod u sefardske studije 1
Akronim 2115073
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Nema Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Uvod u sociolingvističku istoriju jevrejsko-španskog jezika; upoznavanje sa istorijom španskih Jevreja i njihovim zajednicama na Balkanu; jevrejsko-španski na Balkanu.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Usvojena terminologija i osnovni koncepti u sefardske sociolingvistike; primena kritičkog mišljenja i autonomije studenata u procesu učenja; sposobnost za usmeno i pisano predstavljanje akademskih sadržaja; sposobnost za učenje u zajednici i konstrukciju znanja.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Sefardi na Iberijskom poluostrvu i na Balkanu; jevrejsko-španski jezik, određenja i terminologija; sociolingvistička analiza odnosa manjinskih i većinskih jezika; očuvanje i zamena etničkog jezika; konstrukcija identiteta u sefardskim zajednicama kroz vreme; uloga sefardske žene u očuvanju i zameni jezika; revitalizacija jevrejsko-španskog jezika u 21. veku
      Sadržaj praktične nastave Prati nastavne jedinice koje se uče u okviru teorijske nastave.
      Literatura
      1. Vučina Simović, Ivana & Jelena Filipović. 2009. Etnički identitet i zamena jezika u sefardskoj zajednici u Beogradu.Beograd: Zavod za udžbenike.
      2. "Filipović, Jelena 2018. Moć reči: Ogledi iz kritčke sociolingvistike. Drugo, dopunjeno i prošireno izdanje. Beograd: Zadužbina Andrejević."
      3. Filipović, J. 2018. A transdisciplinary approach to minority language revitalization: Judeo-Spanish as a case study. In: D. Bunis, Ivana Vućina Simović & C. Deppner (eds.) Caminos de leche y miel. Jubilee Volume in Honor of Michael Studemund Halévy, vol. II Language and Literature. Barcelona: Tirocinio, pp. 116-134.
      4. Filipović, Jelena & Ivana Vučina-Simović. (2012). El judeoespañol de Belgrado: un caso paradigmático de los Balcanes. Hispania, 95(3): 495-508.
      5. Díaz Mas, Paloma. 2006 (4a edición). Los Sefardíes: Historia, lengua y cultura. Barcelona: Ríopiedra Ediciones.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2
      Metode izvođenja nastave
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 50
      Praktična nastava 40 Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari