| Назив | Психологија читања |
|---|
| Акроним | 21М00005 |
|---|
| Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура,Превођење,Српска књижевност |
|---|
| Модул | модул Англистика, модул Германске студије: Западна и Северна Европа, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика |
|---|
| Тип студија | мастер академске студије |
|---|
| Наставник (предавач) | |
|---|
| Наставник/сарадник (вежбе) | |
|---|
| Наставник/сарадник (ДОН) | |
|---|
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан |
|---|
| Условљеност другим предметима | / | Облик условљености | |
|---|
| Циљеви изучавања предмета | Циљ курса је да се из когнитивне перспективе сагледа процес читања као комплексне способности која захтева ангажовање и координацију више когнитивних процеса попут пажње, перцепције, кодирања, памћења, мишљења. Студенти ће се упознати са основним концептима, емпиријским налазима у овој области и моделима који објашњавају процес читања. Један од циљева биће и да студенти умеју да препознају развојни поремећај везан за тешкоће у читању - дислексију и да пруже подршку ученицима са тим тешкоћама у току наставе. У току курса, посебна пажња биће усмерена на то да студенти разумеју значај и потенцијал читалачке способности у образовном контексту. |
|---|
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће бити у стању да:
- опишу и разумеју улогу когнитивних процеса при читању;
- разумеју основне концепте и емпиријске налазе из ове области истраживања;
- опишу и разумеју предуслове за усвајање читања и овладавање овом вештином;
- препознају развојни поремећај везан за тешкоће у читању - дислексију и да пруже подршку ученицима са тим тешкоћама у току наставе;
- разумеју факторе који утичу на мотивацију за читање;
- разумеју читалачку писменост као једну од кључних ученичких компетенција. |
|---|