Naziv |
Psihologija čitanja |
Akronim |
21M00005 |
Studijski program |
Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura,Prevođenje |
Modul |
modul Anglistika, modul Germanske studije: Zapadna i Severna Evropa, modul Iberijske studije, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika |
Tip studija |
master akademske studije |
Nastavnik (predavač) |
|
Nastavnik/saradnik (vežbe) |
|
Nastavnik/saradnik (DON) |
|
Broj ESPB |
6.0 |
Status predmeta |
obavezan |
Uslovljenost drugim predmetima |
/ |
Oblik uslovljenosti |
|
Ciljevi izučavanja predmeta |
Cilj kursa je da se iz kognitivne perspektive sagleda proces čitanja kao kompleksne sposobnosti koja zahteva angažovanje i koordinaciju više kognitivnih procesa poput pažnje, percepcije, kodiranja, pamćenja, mišljenja. Studenti će se upoznati sa osnovnim konceptima, empirijskim nalazima u ovoj oblasti i modelima koji objašnjavaju proces čitanja. Jedan od ciljeva biće i da studenti umeju da prepoznaju razvojni poremećaj vezan za teškoće u čitanju - disleksiju i da pruže podršku učenicima sa tim teškoćama u toku nastave. U toku kursa, posebna pažnja biće usmerena na to da studenti razumeju značaj i potencijal čitalačke sposobnosti u obrazovnom kontekstu. |
Ishodi učenja (stečena znanja) |
Studenti će biti u stanju da:
- opišu i razumeju ulogu kognitivnih procesa pri čitanju;
- razumeju osnovne koncepte i empirijske nalaze iz ove oblasti istraživanja;
- opišu i razumeju preduslove za usvajanje čitanja i ovladavanje ovom veštinom;
- prepoznaju razvojni poremećaj vezan za teškoće u čitanju - disleksiju i da pruže podršku učenicima sa tim teškoćama u toku nastave;
- razumeju faktore koji utiču na motivaciju za čitanje;
- razumeju čitalačku pismenost kao jednu od ključnih učeničkih kompetencija. |