2101048 - Metodička praksa
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Metodička praksa | |||
Akronim | 2101048 | |||
Studijski program | Srpski jezik i književnost | |||
Modul | Srpski jezik i književnost - filologija i nastava | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljenost drugim predmetima | Student mora biti upisan na studijski program Srpski jezik i književnost i imati položen predmet Uvod u metodiku nastave. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je osposobljavanje studenata, budućih nastavnika srpskog jezika i književnosti, da uspešno izvode nastavu srpskog jezika u osnovnim i srednjim školama i da primene znanja, umenja i veštine koja su stekli na predavanjima i vežbama iz predmeta Uvod u metodiku nastave, Metodika nastave jezika i Metodika nastave književnosti. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti, budući nastavnici, na ranijim kursevima iz Metodike ovladaće teorijskim znanjima iz oblasti nastave jezika i nastave književnosti i biće osposobljeni za uspešno izvođenje nastave, što će pokazati praktičnim držanjem nastavnog časa u nekoj od beogradskih škola. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | / | |||
Sadržaj praktične nastave | Metodičkom praksom, koju Katedra za srpski jezik i južnoslovenske jezike Filološkog fakulteta u Beogradu organizuje u osnovnim i srednjim školama, studenti se osposobljavaju za samostalno učešće u nastavi, ovladavaju znanjima i umenjima koja se tiču projektovanja, modelovanja metodičkih pristupa, pisanja i realizacije nastavne pripreme u vaspitno-obrazovnom procesu. Teorijska znanja o nastavnim principima, metodama i oblicima nastave, uz funkcionalno korišćenje nastavnih sredstava i materijala (lingvometodičkih tekstova, nastavnih listova i dr.) primenjuju se sa ciljem što uspešnije obrade nastavnih jedinica i oblasti jezika i književnosti. Pripreme za čas pišu se uz nadzor mentora, koji usmerava, ali i podstiče studenta na primenu kreativnih i funkcionalnih pristupa. Nakon završetka hospitovanja i održanog časa, student sačinjava sažet izveštaj o uzornim časovima kojima je prisustvovao, kao i analizu i evaluaciju samostalno realizovanog časa. Svaka priprema će biti analizirana i komentarisana. Kada se priprema prihvati i ukaže na eventualne slabosti, student piše konačnu verziju nastavne pripreme i sa njom dolazi na držanje časa. Držanje časa je javno i pred komisijom koju čine predmetni nastavnik u školi i predmetni nastavnik ili saradnik sa Fakulteta. Kada održi uspešan čas, student je položio ispit. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Vežbe, diskusije, usmena izlaganja, analiza domaćih zadataka, konsultacije, držanje časa. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 70 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 30 | |||
Seminari |