2114045 - Francuska književnost 18. veka
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Francuska književnost 18. veka | |||
| Akronim | 2114045 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Francuski jezik, književnost, kultura | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Uslov za polaganje: položeni ispiti iz predmeta Francuska književnost 17. veka i Uvod u francusku kulturu 2 | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje znanja o francuskoj književnosti 18. veka, o kulturi Prosvetiteljstva u širem smislu i njenom doprinosu zapadnoj civilizaciji. Upoznavanje sa kritičkom mišlju o tom periodu, naročito u vezi sa nasleđem prosvetiteljskih ideja i Francuske građanske revolucije, kao i osposobljavanje za analizu i razumevanje književno-istorijskih pojava. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student poznaje najvažnije pojave i pisce i ima razvijeno kritičko mišljenje u oblasti francuske književnosti i kulture 18. veka. U stanju je da prati razvoj ideja i književnih postupaka nastalih u tom periodu, kao i da kritički procenjuje njihov značaj i uticaj do danas. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Kratko upoznavanje sa političkom, ekonomskom i socijalnom i istorijom Francuske u 18. veku. Kulturna istorija. Promena paradigme na prelazu stoleća (1680-1720). Prosvetiteljstvo. Razvoj naučne i filozofske misli, borba protiv tradicije i dogme. Nove koncepcije progresa, sreće i prirode. Enciklopedija. Sentimentalizam. Francuska revolucija. Pisac i knjiga. Stari i novi književni rodovi. Filozofska proza. Razvoj pozorišta: komedija, tragedija, građanska drama. Narativne forme u 18. veku - roman, pripovetka, autobiografija, memoari. Epistolarni i memoarski roman. Filozofski roman i pripovetka. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Upoznavanje sa delima najvećih francuskih pisaca 18. veka. Produbljeno čitanje romana (Monteskje, Prevo, Volter, Ruso, Didro, Laklo, Sad) i pozorišnih dela (Marivo, Bomarše). Uvod u izradu samostalnog istraživačkog rada, praćenje sprovođenja istraživanja, prezentacija studentskih radova i diskusija o njima. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, diskusije. Vežbe - analiza odabranih tekstova, kontinuirana usmena provera savladanosti gradiva, test, prikazivanje video-materijala (odlomci igranih i dokumentarnih filmova i emisija) sa diskusijom, priprema za pisanje seminarskog rada. Samostalan rad - čitanje i priprema odabranih tekstova za analizu, vođenje beleški o pročitanim delima, uvod u izradu samostalnog istraživačkog rada na zadatu temu, istraživanje uz korišćenje biblioteka i interneta, gledanje preporučenih igranih filmova van časova. Sprovođenje istraživanja, pisanje rada. Prezentacija studentskih radova i diskusija o njima. Nastava se odvija najvećim delom na francuskom jeziku. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 8 | Pismeni ispit | 20 | |
| Praktična nastava | 4 | Usmeni ispit | 50 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 12 | |||
| Seminari | 6 | |||
