Navigacija

Opis predmeta

2125032 - Savremeni albanski jezik 2

Specifikacija predmeta
Naziv Savremeni albanski jezik 2
Akronim 2125032
Studijski program Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Položen ispit iz Savremenog albanskog jezika 1 Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Ovladavanje jezičkim veštinama razumevanja, govorenja, pisanja i reprodukcije na albanskom jeziku. Ovladavanje nivoom A1/A2.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti će biti u stanju da razumeju i prepričavaju tekstove koji su propisani programom, razumeju i aktivno učestvuju u diskursima koji odgovaraju nivou A1/A2. Biće u stanju da razumeju poznate reči i fraze, glavne elemente diskursa o poznatim temama s kojima se redovno susreću u svkodnevnom životu (na fakultetu, u slobodno vreme, na poslu itd.), da sa mnogo više detalja opisuju sebe, svoju porodicu i neposrednu okolinu; Moći će da razumeju tekstove u skladu sa njihovim nivoom jezičkog znanja, razumeju perskriptivne tekstove (opis događaja, osećanja, želja, ambijenta); Moći će da se snalaze u većini situacija koje se mogu pojaviti tokom putovanja kroz područje na kojem se govori albanskim jezikom; Moći će da razgovaraju o temama koje se odnose na svakodnevni život (sport, hobi, muzika, omiljena hrana, šta volim ili ne volim, putovanja itd); Povezivaće jednostavnije rečenice kako bi opisali doživljaje i događaje, izražavali svoje stavove i planove. Biće u stanju da prepričaju sadržaj pročitanog teksta koristeći se jednostavnijim rečenicama i leksičkim fondom primerenim novou A1/A2. Moći će da napišu kratrak esej (tekst) na zadatu temu (koja je već obrađivana ili koje se obrađuje).
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Teorijska nastava podrazumeva razvijanje svih jezičkih veština; Vreme (danas, sutra, prekosutra). Kavo je vreme? (oblačno, kišovito, sunčano, temperatura itd). Upotreba priloga za vreme- često, retko, s vremena na vreme, ponekad. U kancelariji. Na ulici (davanje instrukcija i obaveštenja gde se neko ili nešto nalazi, gde skrenuti levo ili desno itd). Tražim stan (oglasi, kako dati oglas i kako se javiti na oglas kada tražimo ili iznajmljujemo stan). U ahitektonskoj kancelariji. Moja porodica. Profesije. Tražim posao. U restoranu. U kafiću. Šta jedemo i pijemo. Kod lekara. Šta volim da radim u slobodno vreme. Hobi. U hotelu. Putovanje (putujemo u .....). Upotreba glagola- mogu li, treba, hoću (želim), mislim, nadam se, krećem, vraćam se... Želim da... (hoću da...). Kako da pitamo za broj telefona. U menjačnici. U pošti. U prodavnici cipela. Upotreba izraza - jam gati, bëhem gati (spreman sam, pripremam se).
      Sadržaj praktične nastave Predavanje, vežbe.
      Literatura
      1. Universiteti i Tiranës Fakulteti i Historisë dhe i Filologjisë, Departamenti i Gjuhës Shqipe (2016). Shqip.Al/ Të mësojmë gjuhën shqipe (Libri i mësimeve A1). Tiranë.
      2. Mëniku, Linda, Campos, Héctor (2015). Colloquial Albanian The Complete Course for Beginners (2'nd Edition). Routledge, Taylor & Francis Group.
      3. Hamiti Ismail (2002). Tungjatjeta!, Kursi fillëstar nga gjuha shqipe, Shtëpia botuese "Sofja", Shkup.
      4. Bega H. Batjar, Bega B. Sokol (2007). Let's learn Albanian, Pegi, Tiranë.
      5. Radovicka, Lumni (2010). Të mësojmë së bashku gjuhën shqipe, Art Studio Disign, Tiranë.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      1 3
      Metode izvođenja nastave Predavanja, vežbe.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 30
      Praktična nastava 20 Usmeni ispit 20
      Projekti
      Kolokvijumi 20
      Seminari