2125046 - Albanska književnost 6
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Albanska književnost 6 | |||
| Akronim | 2125046 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Položen ispit iz predmeta Albanska književnost 5 | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa albanskom književnošću (od 1961. godine do kraja 20. veka), hronološko upoznavanje sa vrdnostima i razmatranje razvoja književnog procesa, s posebnim naglaskom na najistaknutije i najreprezentativnije autore. U prvom redu razumevanje primene metoda socrealizma nakon uspostavljanja komunističkog sistema u državi. Upoznavanje i razumevanje odnosa književnog proesa i promene političkog sistema u zemlji, kao i istorijskih okolnosti. Upoznavanje studenata sa dramaturgijom i njenim razvojem u Albaniji. Razvijanje interesovanja i sklonosti ka daljem otkrivanju i posvećivanju savremenoj albanskoj književnosti. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti su upoznati sa karakteristikama savremene albanske književnosti i u stanju su da jasno razlikuju glavne predstavnike ove faze albanske književnosti na osnovu karakteristika njihovog književnog stvaralaštva (proznog, poetskog i dramskog stvaralaštva). Po završetku predmeta studenti moraju da poznaju i sprovode stečena znanja: teorijske koncepte, ključna znanja o književnim strujama, da analiziraju književne događaje u Albaniji. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | 1. Drugi prozni pisci od 1961. godine do kraja 20. veka; 2. Dramaturgija u Albaniji od 1944. godine do kraja 20. veka; 3. Književni proces i odnos sa promenom sistema u zemlji; 4. Današnja poezija u Albaniji, odnos sa tradicijom i socjalističkim realizmom (socrealizam); 5. Autori i dela. Analiza i tumačenje poezije autora generacije 1990-ih; 6. Proza nakon 1990-ih, autori i dela. Analiza i tumačenje; 7. Zaključci. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Analiza tekstova, dela (proznog, dramskog i poetskog stvaralaštva). Vežbe. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Interaktivna nastava kroz individualni i grupni rad, prezentacije i diskusije. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 40 | |
| Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 30 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
