Navigacija

Opis predmeta

2125046 - Albanska književnost 6

Specifikacija predmeta
Naziv Albanska književnost 6
Akronim 2125046
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Položen ispit iz predmeta Albanska književnost 5 Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa albanskom književnošću (od 1961. godine do kraja 20. veka), hronološko upoznavanje sa vrdnostima i razmatranje razvoja književnog procesa, s posebnim naglaskom na najistaknutije i najreprezentativnije autore. U prvom redu razumevanje primene metoda socrealizma nakon uspostavljanja komunističkog sistema u državi. Upoznavanje i razumevanje odnosa književnog proesa i promene političkog sistema u zemlji, kao i istorijskih okolnosti. Upoznavanje studenata sa dramaturgijom i njenim razvojem u Albaniji. Razvijanje interesovanja i sklonosti ka daljem otkrivanju i posvećivanju savremenoj albanskoj književnosti.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti su upoznati sa karakteristikama savremene albanske književnosti i u stanju su da jasno razlikuju glavne predstavnike ove faze albanske književnosti na osnovu karakteristika njihovog književnog stvaralaštva (proznog, poetskog i dramskog stvaralaštva). Po završetku predmeta studenti moraju da poznaju i sprovode stečena znanja: teorijske koncepte, ključna znanja o književnim strujama, da analiziraju književne događaje u Albaniji.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave 1. Drugi prozni pisci od 1961. godine do kraja 20. veka; 2. Dramaturgija u Albaniji od 1944. godine do kraja 20. veka; 3. Književni proces i odnos sa promenom sistema u zemlji; 4. Današnja poezija u Albaniji, odnos sa tradicijom i socjalističkim realizmom (socrealizam); 5. Autori i dela. Analiza i tumačenje poezije autora generacije 1990-ih; 6. Proza nakon 1990-ih, autori i dela. Analiza i tumačenje; 7. Zaključci.
      Sadržaj praktične nastave Analiza tekstova, dela (proznog, dramskog i poetskog stvaralaštva). Vežbe.
      Literatura
      1. Elsie, Robert (2001), Historia e letërsisë shqipe, “Dukagjini”, Pejë.
      2. Hamiti, Sabri (2009), Letërsia moderne shqiptare, "botimet UET" – Tiranë.
      3. Qosja, Rexhep (2000), Historia e letërsisë shqipe, “Toena”, Tiranë.
      4. Vinca, Agim (1997), Struktura e zhvillimit të poezisë shqipe (1945-1980), ETMMK, Prishtinë.
      5. Sinani, Shaban (2008), Për letërsinë shqipe të shekullit të 20-të, “Naimi”, Tiranë.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave Interaktivna nastava kroz individualni i grupni rad, prezentacije i diskusije.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 40
      Praktična nastava 20 Usmeni ispit 30
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari