2126123 - Opšta lingvistika - Morfologija
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Opšta lingvistika - Morfologija | |||
| Akronim | 2126123 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezni/izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa terminima i terminološkim sistemima opšte teorije morfologije, te osnovnim morfološkim fenomenima; osposobljavanje za morfološku analizu tipološki različitih jezika | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti i studentkinje će biti sposobni da identifikuju delove reči sa značenjem, odnosno da urade morfološku analizu nepoznatog jezika, kao i da razumeju osnovne morfološke fenomene u jezicima sveta; ovladaće glavnim teorijskim postulatima vezanim za arhitekturu gramatike, a pre svega za morfološku komponentu gramatike | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Predmet i ciljevi morfologije. Kratak istorijat morfoloških istraživanja. Pojam morfeme; vrste morfema; alomorfija. Osnovni morfološki procesi: afiksacija, slaganje, reduplikacija, unutrašnje promene, morfologija korena i obrazaca. Flektivne vrednosti – imeničke i glagolske kategorije. Primeri paradigmi u jezicima sveta. Fleksija i derivacija: razlika između fleksije i derivacije. Tvorbeni procesi: prefiksacija, sufiksacija, slaganje, konverzija. Osnovni morfološki teorijski modeli. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Vežbanja i zadaci iz gore navedenih nastavnih jedinica: prefiksacija, sufiksacija, slaganje, konverzija, reduplikacija, unutrašnje promene, morfologija korena i obrazaca. Morfološka analiza. Razumevanje osnovnih ciljeva morfologije. Razumevanje veze između morfologije sa jedne strane i sintakse, fonologije, semantike i pragmatike sa druge strane. Primeri i zadaci iz morfosintakse, morfofonologije i morfosemantike. Morfološka produktivnost i kreativnost. Morfologija i kognitivni procesi. Razlika između difoltnih i produktivnih procesa. Praktični rad: analiza produktivnosti afiksa. | |||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja i vežbe u vidu interaktivne nastave, uz korištenje savremenih tehničkih sredstava | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 70 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | ||||
