Navigacija

Opis predmeta

2129026 - Mađarski jezik 6

Specifikacija predmeta
Naziv Mađarski jezik 6
Akronim 2129026
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Položeni ispiti iz predmeta Mađarski jezik 1-4, odslušan predmet Mađarski jezik 5 Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa prirodom, strukturom i osnovnim ,karakteristikama mađarske nezavisno složene rečenice.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti će upoznati strukturu i prirodu nezavisno složenih rečenica u mađarskom jeziku, kao i njihovu povezanost sa određenim komunikacijskim potrebama, čime će steći kompetenciju da ih adekvatno primenjuju, raščlane i analiziraju.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave 1. Struktura složenih rečenica, 2. Zavisne rečenice, 3. Način upotrebe zavisnih rečenica 4. Nezavisne rečenice, 5. Način upotrebe nezavisnih rečenica, 6. Sastavne rečenice, 7. Sastavne rečenice sa složenim veznicima, 8. Suprotne rečenice, 9. Isključno suprotne rečenice, 10. Ograničeno suprotne rečenice, 11. Isključno rastavne rečenice, 12. Dopusno rastavne rečenice, 13. Zaključne rečenice, 14. Objašnjavajuće rečenice, 15. Rečenice za objašnjenje i ispravku
    Sadržaj praktične nastave 1. Proučavanje strukture složenih rečenica, 2. Prepoznavanje zavisnih rečenica, 3. Analiza zavisnih rečenica. 4. Analiza posledičnih, poredbenih i dopusnih r., 5. Proučavanje načina upotrebe nezavisnih rečenica, 6. Analiza sastavnih rečenica, 7. Analiza sastavnih rečenica sa složenim veznicima, 8. Analiza suprotnih rečenica, 9. Analiza isključno suprotnih rečenica, 10. Analiza ograničeno suprotnih rečenica, 11. Analiza isključno rastavnih rečenica,12. Analiza dopusno rastavnih rečenica, 13. Analiza zaključnih rečenica, 14. Analiza objašnjavajućih rečenica, 15. Anliza rečenica za objašnjenje i ispravku
    Literatura
    1. Kugler N. 2000. Mondattan. In: Keszler B. (ured.) . Magyar grammatika. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 367‒551.
    2. Haader L 2000. Az alárendelő összetett mondatok. In: Keszler B. (ured.). Magyar grammatika. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 472-530.
    3. Balogh J. 2000. A mellérendelő összetett mondatok. In: Keszler B. (ured.). Magyar grammatika. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 531-540.
    4. Rácz E.—Szemere Gy. 2001. Mondattani elemzések, Tankönyvkiadó, Budapest.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    1 1
    Metode izvođenja nastave Predavanja i vežbe: izlaganje naučnih činjenica, predočavanje odgovarajućih primera iz standardnog jezika, diskusija o teorijskim pitanjima i o mogućnostima primene, praktičan rad u vidu analize i sinteze
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 70
    Praktična nastava 20 Usmeni ispit
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari