Navigacija

Komunikacija i javnost

KOMUNIKACIJA I JAVNOST


Profesorka: dr Zorica Tomić, redovna profesorka
Godina studija: VI ili VII
Trajanje: 1 semestar (letnji)
Status predmeta: IP
Šifra predmeta:
Broj kredita: 9


Cilj predmeta
Upoznavanje studenata sa teorijama javnosti i kategorijalnim aparatom ( pojam javnosti, privatno i javno, pojam javnog mnenja itd) kao i sposobnost primene stečenih znanja u razumevanju promena u strukturi javnosti.


Ishod predmeta
Student će umeti: da opiše osnovne teorijske orjentacije u interkulturnoj komunikaciji, da vrednuje teorije i metode istraživanja; da razume uzajamni uticaj komunikativnih praksi i kulturne tradicije u okviru interkulturne komunikacije; da primeni znanja o komunikativnim strategijama koje se primenjuju u procesima „približavanja“ i „udaljavanja“ kultura.


Sadržaj predmeta
Istorijski i teorijski pristup kategoriji javnosti; pojam demokratske javnosti; populizam i elitizam, pojam javne sfere, pojam javnog diskursa, pojam javnog interesa; javnost i novi mediji; centar i periferija; vrednost javnosti; problem javnog diskursa; problem kritike.


Način ocenjivanja
Aktivnosti u toku predavanja 20%
Seminari 20%
Usmeni ispit 60%


Literatura
Habermas, J. (1969) Javno mnenje – istraživanje u oblasti jedne kategorije građanskog društva, Kultura, Beograd.
Tomić, Z. (2004) Komunikacija i javnost, Čigoja štampa, Beograd.
Mek Kvejl, D. (1994) Stari kontinent – novi mediji, Clio, Beograd.

/article>