Pedagoška psihologija
- Početna
- Katedre
- Seminar za društvene nauke
- Stari studijski program
- Pedagoška psihologija
Profesor: dr Ljubomir Žiropađa
Trajanje: 1 semestar (III i IV)
Broj časova: 60 (30+30), (2+0; 2+0)
Šifra predmeta: 2394
OPIS KURSA:
Predmet i metode pedagoške psihologije. Značaj poznavanja teorija za nastavničku praksu. Individualne razlike. Individualne razlike u inteligenciji. Retardiranost i obdarenost. Problemi inkluzivnog obrazovanja. Učenje. Definicija učenja. Oblici učenja. Bihevioristička shvatanja o učenju. Kognitivističko shvatanje učenja i nastave. Pamćenje i zaboravljanje. Metakognicija. Transfer. Aktivno učenje/nastava. Motivacija. Pojam motiva. Motivisanje učenika. Motiv postignuća. Anksiozni učenici i pomoć koja im se može pružiti. Odeljenje kao grupa. Stilovi upravljanja. Ocenjivanje znanja. Osnovni problemi dokimologije. Testovi znanja i njihova podela. Novi pristupi u testiranju standardizovanim testovima. Udžbenici. Tipovi učenja u udžbenicima. Osnovna načela u proceni kvaliteta udžbenika.
CILJEVI:
Razumevanje opštih načela efikasnih strategija podučavanja, motivisanja učenika i procene njihovog znanja. Razvijanje osetljivosti za individualne razlike među učenicima. Razvoj kritičkog odnosa prema nalazima i teorijama značajnim za nastavničku praksu.
Nedeljni raspored predavanja:
1. nedelja: Prijavljivanje za kurs i obaveštavanje o programu predavanja
2. nedelja: Razvoj pedagoške psihologije u 20. veku
3. nedelja: Ko je dobar nastavnik?
4. nedelja: Razlike među učenicima
5. nedelja: Strategije učenja
6. nedelja: Podsticanje stvaralaštva
7. nedelja: Motivisanje učenika
8. nedelja: Ocenjivanje znanja
9. nedelja: Moralno vaspitanje
10. nedelja: Saradnja sa roditeljima
11. nedelja: Udžbenici i njihova evaluacija
12. nedelja: Klima u odeljenju
Literatura: Žiropađa, LJ. (2006). Psihologija. 6. izdanje. Beograd: Čigoja.
Pedagoška psihologija – ispitna pitanja:
- Kooperativno učenje
- Transfer
- Tehnike uspešnog učenja
- Inteligencija
- Metakognicija
- Gardnerova teorija inteligencije i njene pedagoške implikacije
- Kognitivni stilovi i učenje stranih jezika
- Kritika shvatanja o stilovima učenja
- Rano učenje stranih jezika
- Inkluzivno obrazovanje
- Neuspešan učenik
- Motivisanje učenika
- Motivacija i nastava stranih jezika
- Moralno vaspitanje
- Nasilje u školama
- Testovi znanja
- Samoevaluacija
- Mentalno zdravlje nastavnika
- Učenik pod stresom
- Osobine nastavnika
- Saradnja sa roditeljima
- Školska klima
- Merenje postignuća učenika
- Autonomija učenika i nastavnici