Навигација

проф. др Оливера Дурбаба

редовни професор
Имејл адресаТермини консултација
odurbaba@gmail.comКонсултације средом од 7.30 до 8.00 и по договору.
Имејл адресаТермини консултација
olja.durbaba@fil.bg.ac.rsКонсултације средом од 7.30 до 8.00 и по договору.
Имејл адреса
odurbaba@gmail.com
Термини консултација
Консултације средом од 7.30 до 8.00 и по договору.
Имејл адреса
olja.durbaba@fil.bg.ac.rs
Термини консултација
Консултације средом од 7.30 до 8.00 и по договору.
Ужа научна област

Германистика

Називи предмета на свим нивоима студија

Одабрана библиографија

Zwischen Bildungsmisere und Bildungsreform(en): Reflexionen angehender Fremdsprachenlehrkräfte über moderne Bildungssysteme und Zukunftsperspektiven des institutionellen Fremdsprachenlernens

Српски језик на универзитетима немачког говорног подручја

Inter-, trans-, multi-, pluri-, supra-, cross-, katakulturell: Innovative Konzepte oder „alter Wein in neuen Schläuchen“? Einige Überlegungen aus der DaF-Perspektive

Лингвистичка глобализација или мекдоналдизација језикâ

Уместо предговора: О драгоценој традицији и плановима за будућност

О неопходности израде академског речника српског језика у општеобразовне и високошколске сврхе

О нестандардној лексици у лексикографским изворима

Елементи разговорног функционалног стила у булеварској штампи: ’Кад се министрима развеже језик па се онда закрве’

Лингвистичке и функционално-стилистичке особености интернетских форума посвећених компјутерској технологији

Einige Überlegungen zur Frage der Qualitätssicherung, -entwicklung und -bewertung im Schulwesen und im Fremdsprahenunterricht in Serbien

Друштвена мрежа „Вукајлија“ – анализа једног „речника“ сленга и идиома

Билингвизам – предуслови, класификација и појавни облици

Zur Entwicklung der Lesefertigkeit in der Fremdsprache

Interferenzerscheinungen bei Deutsch Lernenden mit Serbisch als Muttersprache: Versuch einer Sistematisierung

Autentizität revisited: zu authentischen Texten in Lehrwerken für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache

Особине рестрингованог кода друштвене мреже фејсбук (Facebook) на интернету: „evo me faceboochim“

Zur Besonderheiten der gesprochenen deutschen Sprache im Unterricht und in Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache

Textsortenvielfalt in der deutschsprachigen Publizistik: Versuch einer Klassifizierung

Zum Textsortenangebot in fremdsprachigen Lehrwerken: Ergebnisse einer Studie über die Verwendung von Pressetexten in Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache

Новински текстови у настави српског језика као страног

Rano učenje stranih jezika i jezička diversifikacija kao elementi (školske) jezičke politike

Textsortenbedingte Distribution einiger adjektivischer Ableitungen zum Ausdruck der Bedeutungsintensivierung im Deutschen

Интернет-провајдери у сајбер-спејсу’. Језик новог медија у (не)сагласју са стандардним српским језиком?

Negenitivske imeničke fraze kao imeničke dopune u nemačkom jeziku

Genitivske fraze kao imeničke dopune u nemačkom jeziku

Архаизми, локализми, турцизми и германизми у преводу романа „Сеобе“ на немачки језик

Општи стандарди постигнућа за крај основног образовања за страни језик: приручник за наставнике

Култура и настава страних језика. Увод у интеркултурну примењену лингвистику

Језици у образовању и језичке образовне политике

Теорија и пракса учења и наставе страних језика

Urbaner Eskapismus im Zoom-Zeitalter: Neumediale Elfenbeintürme als Chance oder Gefahr für die Academia?

О неким примерима експлицитног и имплицитног дискриминаторног наратива

Die Entwicklung des Belgrader Lehrstuhls für Germanistik

О образовању наставника страних језика у Републици Србији

Frühes Deutschlernen in Serbien

О неким примерима творбених образаца оказионализама

Настава страних језика у Србији и аспекти језичког планирања на националном нивоу и на нивоу локалне заједнице: приказ једне студије случаја

Језик и образовање, друга књига едиције

Ми о другима или о себи? Прилог проучавању етничких хетеростереотипа на примеру дефиниција појмовних категорија Немац/ Немачка/ немачки у речнику сленга Вукајлија

Језичке недоумице као тема форумâ на интернету

Kontrastive Analysen: Serbisch/Kroatisch-Deutsch

О могућим перспекивама развоја комуникативно оријентисаних уџбеника страних језика и улози аудио-записа као интегралног дела уџбеника

Reafirmacija autentičnog teksta kao novog (starog?) bazičnog elementa u nastavi stranih jezika

Serbische Germanistikstudenten zwischen kulturellem Autismus und gesichtsloser Weltoffenheit. Ein weiter Weg zum Aufbau interkultureller Kernkompetenzen

Samoposmatranje i samoevaluacija u nastavi stranog stručnog jezika kao motiv i okvir kurikularnih promena