Навигација

Опис предмета

1400092 - Увод у филозофију 2

Спецификација предмета
НазивУвод у филозофију 2
Акроним1400092
Студијски програмЈезик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик,Српска књижевност и језик са компаратистиком,Српски језик и књижевност
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе, Наставнички профил, Филолошки профил
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаНема условаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са карактером историје филозофије, основним филозофским становиштима, историјским периодима и филозофским теоријама. Увођење у проблематику односа између времена и егзистенције, филозофије и историје, као и разумевање значаја филозофије по утемељење савремене науке, културе и цивилизације.
      Исходи учења (стечена знања)Разумевање основних филозофских становишта, историјских периода и (услова формирања различитих) филозофских теорија. Способност критичког мишљења уз разумевање релевантности прожимања различитих идеја и научних области, утолико и односа између метафизике и историје човечанства, те историје филозофије и историје књижевности.
      Садржај предмета
      Линк ка страници предметаhttp://www.fil.bg.ac.rs/katedre/seminar-za-drustvene-nauke/studijski-program/%d1%83%d0%b2%d0%be%d0%b4-%d1%83-%d1%84%d0%b8%d0%bb%d0%be%d0%b7%d0%be%d1%84%d0%b8%d1%98%d1%83-1-2-%d0%b1%d0%be%d0%bb%d0%be%d1%9a%d0%b0-2015/
      Линк ка предавањимаhttp://www.fil.bg.ac.rs/lang/sr/katedre/seminar-za-drustvene-nauke/raspored-predavanja/
      Садржај теоријске наставеПредавања третирају основне оријентације у историји филозофије на начин да их перспективистички повезују са проблемом стваралаштва, књижевности, језика, те разумевања и само-разумевања. Битна је намера да се у оквиру основних филозофских проблема, дисциплина и подручја филозофских истраживања херменеутички осветли историја човечанства као историја филозофирања у којој се актуелизује однос између човека, света, смисла и бивствовања (Ниче, Јасперс, Ками, Сартр, Хусерл, Хајдегер).
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Увод у филозофију – хрестоматија (прир. Р. Нешковић), Београд, 2003.
      2. Избор текстова (прир. Ж. Вукашиновић): Хусерл, „Идеје за чисту феноменологију и феноменолошку филозофију“, „Шта је трансцендентално искуство“; Сартр, „Егзистенцијализам је хуманизам“; Ками, „Мит о Сизифу“; Хајдегер, „Шта је то филозофија“;
      3. Финк, Е. Увод у филозофију, Нолит, Београд, 1989., стр. 13-18, 22-25, 48-49, 50-51, 79-80, 83-86.
      4. Фолкман-Шлук, К-Х. Увод у филозофско мишљење, Плато, Београд, 2001., стр. 11-16, 19-22, 29- 32.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавања, консултације
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања15Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит55
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари30