Navigacija

Opis predmeta

1400092 - Uvod u filozofiju 2

Specifikacija predmeta
Naziv Uvod u filozofiju 2
Akronim 1400092
Studijski program Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom,Srpski jezik i književnost
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bibliotekarstvo i informatika sa stranim jezikom, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture, Nastavnički profil, Filološki profil
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Nema uslova Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa karakterom istorije filozofije, osnovnim filozofskim stanovištima, istorijskim periodima i filozofskim teorijama. Uvođenje u problematiku odnosa između vremena i egzistencije, filozofije i istorije, kao i razumevanje značaja filozofije po utemeljenje savremene nauke, kulture i civilizacije.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Razumevanje osnovnih filozofskih stanovišta, istorijskih perioda i (uslova formiranja različitih) filozofskih teorija. Sposobnost kritičkog mišljenja uz razumevanje relevantnosti prožimanja različitih ideja i naučnih oblasti, utoliko i odnosa između metafizike i istorije čovečanstva, te istorije filozofije i istorije književnosti.
      Sadržaj predmeta
      Link ka stranici predmeta http://www.fil.bg.ac.rs/katedre/seminar-za-drustvene-nauke/studijski-program/%d1%83%d0%b2%d0%be%d0%b4-%d1%83-%d1%84%d0%b8%d0%bb%d0%be%d0%b7%d0%be%d1%84%d0%b8%d1%98%d1%83-1-2-%d0%b1%d0%be%d0%bb%d0%be%d1%9a%d0%b0-2015/
      Link ka predavanjima http://www.fil.bg.ac.rs/lang/sr/katedre/seminar-za-drustvene-nauke/raspored-predavanja/
      Sadržaj teorijske nastave Predavanja tretiraju osnovne orijentacije u istoriji filozofije na način da ih perspektivistički povezuju sa problemom stvaralaštva, književnosti, jezika, te razumevanja i samo-razumevanja. Bitna je namera da se u okviru osnovnih filozofskih problema, disciplina i područja filozofskih istraživanja hermeneutički osvetli istorija čovečanstva kao istorija filozofiranja u kojoj se aktuelizuje odnos između čoveka, sveta, smisla i bivstvovanja (Niče, Jaspers, Kami, Sartr, Huserl, Hajdeger).
      Sadržaj praktične nastave
      Literatura
      1. Uvod u filozofiju – hrestomatija (prir. R. Nešković), Beograd, 2003.
      2. Izbor tekstova (prir. Ž. Vukašinović): Huserl, „Ideje za čistu fenomenologiju i fenomenološku filozofiju“, „Šta je transcendentalno iskustvo“; Sartr, „Egzistencijalizam je humanizam“; Kami, „Mit o Sizifu“; Hajdeger, „Šta je to filozofija“;
      3. Fink, E. Uvod u filozofiju, Nolit, Beograd, 1989., str. 13-18, 22-25, 48-49, 50-51, 79-80, 83-86.
      4. Folkman-Šluk, K-H. Uvod u filozofsko mišljenje, Plato, Beograd, 2001., str. 11-16, 19-22, 29- 32.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2
      Metode izvođenja nastave Predavanja, konsultacije
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 15 Pismeni ispit
      Praktična nastava Usmeni ispit 55
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 30