Навигација

Опис предмета

1401128 - Методичка пракса

Спецификација предмета
НазивМетодичка пракса
Акроним1401128
Студијски програмСрпски језик и књижевност
МодулНаставнички профил
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљеност другим предметимаСтудент мора бити уписан на студијски програм Српски језик и књижевност и имати положен предмет Увод у методику наставе.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је оспособљавање студената, будућих наставника српског језика и књижевности, да успешно изводе наставу српског језика у основним и средњим школама и да примене знања, умења и вештине која су стекли на предавањима и вежбама из предмета Увод у методику наставе, Методика наставе језика и Методика наставе књижевности.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти, будући наставници, на ранијим курсевима из Методике овладаће теоријским знањима из области наставе језика и наставе књижевности и биће оспособљени за успешно извођење наставе, што ће показати практичним држањем наставног часа у некој од београдских школа.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставе/
    Садржај практичне наставеМетодичком праксом, коју Катедра за српски језик и јужнословенске језике Филолошког факултета у Београду организује у основним и средњим школама, студенти се оспособљавају за самостално учешће у настави, овладавају знањима и умењима која се тичу пројектовања, моделовања методичких приступа, писања и реализације наставне припреме у васпитно-образовном процесу. Теоријска знања о наставним принципима, методама и облицима наставе, уз функционално коришћење наставних средстава и материјала (лингвометодичких текстова, наставних листова и др.) примењују се са циљем што успешније обраде наставних јединица и области језика и књижевности. Припреме за час пишу се уз надзор ментора, који усмерава, али и подстиче студента на примену креативних и функционалних приступа. Након завршетка хоспитовања и одржаног часа, студент сачињава сажет извештај о узорним часовима којима је присуствовао, као и анализу и евалуацију самостално реализованог часа. Свака припрема ће бити анализирана и коментарисана. Када се припрема прихвати и укаже на евентуалне слабости, студент пише коначну верзију наставне припреме и са њом долази на држање часа. Држање часа је јавно и пред комисијом коју чине предметни наставник у школи и предметни наставник или сарадник са Факултета. Када одржи успешан час, студент је положио испит.
    Литература
    1. Николић 2006: Милија Николић, Методика наставе српског језика и књижевности, Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
    2. Илић 2006: Павле Илић, Српски језик и књижевност у наставној теорији и пракси: методика наставе, Нови Сад: Змај.
    3. Маринковић 2000: Симеон Маринковић, Методика креативне наставе српског језика и књижевности, Београд: Креативни центар.
    4. Петровачки и Штасни 2008: Љиљана Петровачки, Гордана Штасни, Методичке апликације. Планирање, програмирање и припремање наставе српског језика и књижевности. Нови Сад: Филозофски факултет.
    5. Гордон 2001: Томас Гордон, Како бити успешан настaвник, Београд: Креативни центар.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеВежбе, дискусије, усмена излагања, анализа домаћих задатака, консултације, држање часа.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит
    Практична наставаУсмени испит70
    Пројекти
    Колоквијуми30
    Семинари