1401128 - Методичка пракса
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Методичка пракса | |||
Акроним | 1401128 | |||
Студијски програм | Српски језик и књижевност | |||
Модул | Наставнички профил | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | Студент мора бити уписан на студијски програм Српски језик и књижевност и имати положен предмет Увод у методику наставе. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је оспособљавање студената, будућих наставника српског језика и књижевности, да успешно изводе наставу српског језика у основним и средњим школама и да примене знања, умења и вештине која су стекли на предавањима и вежбама из предмета Увод у методику наставе, Методика наставе језика и Методика наставе књижевности. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти, будући наставници, на ранијим курсевима из Методике овладаће теоријским знањима из области наставе језика и наставе књижевности и биће оспособљени за успешно извођење наставе, што ће показати практичним држањем наставног часа у некој од београдских школа. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | / | |||
Садржај практичне наставе | Методичком праксом, коју Катедра за српски језик и јужнословенске језике Филолошког факултета у Београду организује у основним и средњим школама, студенти се оспособљавају за самостално учешће у настави, овладавају знањима и умењима која се тичу пројектовања, моделовања методичких приступа, писања и реализације наставне припреме у васпитно-образовном процесу. Теоријска знања о наставним принципима, методама и облицима наставе, уз функционално коришћење наставних средстава и материјала (лингвометодичких текстова, наставних листова и др.) примењују се са циљем што успешније обраде наставних јединица и области језика и књижевности. Припреме за час пишу се уз надзор ментора, који усмерава, али и подстиче студента на примену креативних и функционалних приступа. Након завршетка хоспитовања и одржаног часа, студент сачињава сажет извештај о узорним часовима којима је присуствовао, као и анализу и евалуацију самостално реализованог часа. Свака припрема ће бити анализирана и коментарисана. Када се припрема прихвати и укаже на евентуалне слабости, студент пише коначну верзију наставне припреме и са њом долази на држање часа. Држање часа је јавно и пред комисијом коју чине предметни наставник у школи и предметни наставник или сарадник са Факултета. Када одржи успешан час, студент је положио испит. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Вежбе, дискусије, усмена излагања, анализа домаћих задатака, консултације, држање часа. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | Усмени испит | 70 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари |