Navigacija

Opis predmeta

1401128 - Metodička praksa

Specifikacija predmeta
Naziv Metodička praksa
Akronim 1401128
Studijski program Srpski jezik i književnost
Modul Nastavnički profil
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
    Uslovljenost drugim predmetima Student mora biti upisan na studijski program Srpski jezik i književnost i imati položen predmet Uvod u metodiku nastave. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Cilj predmeta je osposobljavanje studenata, budućih nastavnika srpskog jezika i književnosti, da uspešno izvode nastavu srpskog jezika u osnovnim i srednjim školama i da primene znanja, umenja i veštine koja su stekli na predavanjima i vežbama iz predmeta Uvod u metodiku nastave, Metodika nastave jezika i Metodika nastave književnosti.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti, budući nastavnici, na ranijim kursevima iz Metodike ovladaće teorijskim znanjima iz oblasti nastave jezika i nastave književnosti i biće osposobljeni za uspešno izvođenje nastave, što će pokazati praktičnim držanjem nastavnog časa u nekoj od beogradskih škola.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave /
    Sadržaj praktične nastave Metodičkom praksom, koju Katedra za srpski jezik i južnoslovenske jezike Filološkog fakulteta u Beogradu organizuje u osnovnim i srednjim školama, studenti se osposobljavaju za samostalno učešće u nastavi, ovladavaju znanjima i umenjima koja se tiču projektovanja, modelovanja metodičkih pristupa, pisanja i realizacije nastavne pripreme u vaspitno-obrazovnom procesu. Teorijska znanja o nastavnim principima, metodama i oblicima nastave, uz funkcionalno korišćenje nastavnih sredstava i materijala (lingvometodičkih tekstova, nastavnih listova i dr.) primenjuju se sa ciljem što uspešnije obrade nastavnih jedinica i oblasti jezika i književnosti. Pripreme za čas pišu se uz nadzor mentora, koji usmerava, ali i podstiče studenta na primenu kreativnih i funkcionalnih pristupa. Nakon završetka hospitovanja i održanog časa, student sačinjava sažet izveštaj o uzornim časovima kojima je prisustvovao, kao i analizu i evaluaciju samostalno realizovanog časa. Svaka priprema će biti analizirana i komentarisana. Kada se priprema prihvati i ukaže na eventualne slabosti, student piše konačnu verziju nastavne pripreme i sa njom dolazi na držanje časa. Držanje časa je javno i pred komisijom koju čine predmetni nastavnik u školi i predmetni nastavnik ili saradnik sa Fakulteta. Kada održi uspešan čas, student je položio ispit.
    Literatura
    1. Nikolić 2006: Milija Nikolić, Metodika nastave srpskog jezika i književnosti, Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
    2. Ilić 2006: Pavle Ilić, Srpski jezik i književnost u nastavnoj teoriji i praksi: metodika nastave, Novi Sad: Zmaj.
    3. Marinković 2000: Simeon Marinković, Metodika kreativne nastave srpskog jezika i književnosti, Beograd: Kreativni centar.
    4. Petrovački i Štasni 2008: Ljiljana Petrovački, Gordana Štasni, Metodičke aplikacije. Planiranje, programiranje i pripremanje nastave srpskog jezika i književnosti. Novi Sad: Filozofski fakultet.
    5. Gordon 2001: Tomas Gordon, Kako biti uspešan nastavnik, Beograd: Kreativni centar.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Vežbe, diskusije, usmena izlaganja, analiza domaćih zadataka, konsultacije, držanje časa.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit
    Praktična nastava Usmeni ispit 70
    Projekti
    Kolokvijumi 30
    Seminari