1405015 - Увод у Методику 05
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Увод у Методику 05 | |||
Акроним | 1405015 | |||
Студијски програм | Српска књижевност и језик | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Без посебних услова. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Стицање теоријских знања из опште методике, наставне методологије и дидактике, а која ће студенти користити и развијати у наредним методичким циклусима (Методика наставе књижевности, Методика наставе српског језика, Методичка пракса 05), односно проверавати и усавршавати у наставној пракси. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент упознаје предмет и задатке Методике наставе српског језика и књижевности, усваја књижевнонаучну и наставну методологију, стиче и обучава се за примену знања о наставним принципима и циљевима школске наставе, упознаје се са компетенцијама наставника у школи, савладава наставне методе (опште и специјалне) и оспособљује се се за планирање и припремање часова у основној школи, гимназији и средњој стручној школи, као и за вредновање знања и умења ученика. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Увод у Методику 05 остварује се проучавањем програмских садржаја који обухватају: предмет и задатке Методике наставе, однос Методике наставе књижевности и српског језика према другим наукама, улоге наставника у настави, наставну методологију (врсте метода, методолошки плурализам и адекватност наставне методологије), наставне (дидактичке) принципе, планирање и припремање у настави (врсте планирања и припремања, наставни план и програм), наставне циљеве, организацију (структуру) и врсте часова у настави, наставна средства, облике рада, врсте наставе, вредновање (оцењивање) знања и умења ученика; вредновање уџбеничких комплета; разноврсне наставне корелације; стваралачке активности у настави и слободне школске активности. | |||
Садржај практичне наставе | Вежбе, менторски рад. Стицање и примена знања о општим и посебним (специјалним) наставним методама, наставним принципима, наставним циљевима и методичким терминима и појмовима. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, дискусије, рад у групама, самосталан рад, менторски рад, креативне радионице. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 10 |