1405015 - Uvod u Metodiku 05
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Uvod u Metodiku 05 | |||
| Akronim | 1405015 | |||
| Studijski program | Srpska književnost i jezik | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Bez posebnih uslova. | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje teorijskih znanja iz opšte metodike, nastavne metodologije i didaktike, a koja će studenti koristiti i razvijati u narednim metodičkim ciklusima (Metodika nastave književnosti, Metodika nastave srpskog jezika, Metodička praksa 05), odnosno proveravati i usavršavati u nastavnoj praksi. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student upoznaje predmet i zadatke Metodike nastave srpskog jezika i književnosti, usvaja književnonaučnu i nastavnu metodologiju, stiče i obučava se za primenu znanja o nastavnim principima i ciljevima školske nastave, upoznaje se sa kompetencijama nastavnika u školi, savladava nastavne metode (opšte i specijalne) i osposobljuje se se za planiranje i pripremanje časova u osnovnoj školi, gimnaziji i srednjoj stručnoj školi, kao i za vrednovanje znanja i umenja učenika. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Uvod u Metodiku 05 ostvaruje se proučavanjem programskih sadržaja koji obuhvataju: predmet i zadatke Metodike nastave, odnos Metodike nastave književnosti i srpskog jezika prema drugim naukama, uloge nastavnika u nastavi, nastavnu metodologiju (vrste metoda, metodološki pluralizam i adekvatnost nastavne metodologije), nastavne (didaktičke) principe, planiranje i pripremanje u nastavi (vrste planiranja i pripremanja, nastavni plan i program), nastavne ciljeve, organizaciju (strukturu) i vrste časova u nastavi, nastavna sredstva, oblike rada, vrste nastave, vrednovanje (ocenjivanje) znanja i umenja učenika; vrednovanje udžbeničkih kompleta; raznovrsne nastavne korelacije; stvaralačke aktivnosti u nastavi i slobodne školske aktivnosti. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Vežbe, mentorski rad. Sticanje i primena znanja o opštim i posebnim (specijalnim) nastavnim metodama, nastavnim principima, nastavnim ciljevima i metodičkim terminima i pojmovima. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, vežbe, diskusije, rad u grupama, samostalan rad, mentorski rad, kreativne radionice. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | 10 | |||
