Навигација

Опис предмета

1406036 - Методика наставе књижевности и српског језика

Спецификација предмета
НазивМетодика наставе књижевности и српског језика
Акроним1406036
Студијски програмСрпска књижевност и језик са компаратистиком
Модул
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаПозитивно оцењене предиспитне обавезе из Увода у Методику 06.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаОбучавање студената за успешно извођење наставе у основним школама, гимназијама и средњим стручним школама, односно, подстицање студената да уз уважавање дидактичких принципа и проверене наставне методологије своја стручна знања и умења из књижевности и српског језика на функционалан начин преносе на ученике. Упознавање студената са савременим тенденцијама у настави Српског језика и књижевности.
    Исходи учења (стечена знања)Студент поседује знање на темељу ког на функционалан начин користи наставну методологију и методичке радње у настави књижевности и српског језика, те их примењује приликом наставне обраде књижевних текстова различитих жанрова и језичких садржаја који се изучавају и усвајају у основној и средњој школи.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеМетодика наставе књижевности и српског језика обухвата проучавање програмских садржаја који се усвајају путем предавања, семинарских вежби, студентских припрема и презентација, а обухватају следеће: наставну обраду књижевних дела (појам, нивое обраде), методичке радње у проучавању књижевног дела (мотивисање ученика, читање, врсте читања, истраживачке задатке и пројекте, локализовање текста, тумачење непознатих речи и израза, план текста, интерпретацију); проблемску, истраживачку и стваралачку наставу, методички приступ књижевним жанровима (тумачење народне и ауторске лирске песме, народне епске песме, народне и ауторске приповетке, збирке песама или збирке приповедне прозе, романа, драме); методолошко повезивање и обједињавање наставе књижевности и језика; функционалне поступке у обради граматике, облике рада у неговању говорне културе и писмености (говорне и писане вежбе и састави); слободне активности ученика.
    Садржај практичне наставеПрактична настава: вежбе, дискусије, креативне радионице.На вежбама и при самосталном истраживачком раду (реферати, семинарски радови) студенти тумаче конкретна књижевна дела различитих жанрова, присутна у наставном контексту. Студенти методичка знања о настави књижевности и српског језика примењују осмишљавајући приступ наставним садржајима из књижевности и српског језика на оба школска нивоа.
    Литература
    1. Николић, Милија. 2009. Методика наставе српског језика и књижевности. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства. Николић, Милија. 1983. Настава писмености. Београд: Научна књига. Николић, Милија. 2002. Стилске вежбе. Београд: Просветни преглед.
    2. Бајић, Љиљана. 2002. Књижевно дело Борисава Станковића у настави.Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
    3. Мркаљ, Зона. 2011. На часовима српског језика и књижевности. Београд : Завод за уџбенике. Станковић Шошо, Наташа. 2019. Књижевно дело Бранислава Нушића у настави. Београд, Друштво за српски језик и књижевност Србије
    4. Мркаљ, Зона. 2008. Наставно проучавање народних приповедака и предања. Београд: Друштво за српски језик и књижевност Србије.
    5. Станковић Шошо, Наташа. 2019. Књижевно дело Бранислава Нушића у настави. Београд: Друштво за српски језик и књижевност Србије
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавања, вежбе (радионице), самостални истраживачки рад.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава10Усмени испит60
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари20