1408042 - Античке поетике 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Античке поетике 2 | |||
Акроним | 1408042 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | Испуњене предиспитне обавезе за предмет Античке поетике 1. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је овладавање основним знањима o Аристотеловим, Хорацијевим, Псеудо-Лонгиновим и Квинтилијановим поетичким ставовима. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Разумевање античког схватања света, друштва, културе, уметности, а посебно Аристотелових, Хорацијевих, Псеудо-Лонгинових и Квинтилијанових поетичких ставова, као темеља каснијих књижевно-теоријских схватања. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | http://www.fil.bg.ac.rs/wp-content/uploads/studProg/oktk/OK-Anticke-poetike-2.pdf | |||
Садржај теоријске наставе | Аристотелов логички метод. Аристотел о подражавању. Аристотел о комедији. Аристотелова дефиниција трагедије и проблем катарзе. Квалитативни делови трагедије. Аристотел о хамартији. Врсте препознавања и упутства песнику. Поједини песнички проблеми и њихова решења. Првенство трагедије у односу на еп. Темељи Хорацијеве поетике. Хорацијева упутства песнику. О узвишеном и пет услова постизања узвишеног. Квинтилијан о форми песничког дела. | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, дискусије, самосталан рад. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
Пројекти | 20 | |||
Колоквијуми | ||||
Семинари |