Навигација

Опис предмета

1408042 - Античке поетике 2

Спецификација предмета
НазивАнтичке поетике 2
Акроним1408042
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметимаИспуњене предиспитне обавезе за предмет Античке поетике 1.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је овладавање основним знањима o Аристотеловим, Хорацијевим, Псеудо-Лонгиновим и Квинтилијановим поетичким ставовима.
      Исходи учења (стечена знања)Разумевање античког схватања света, друштва, културе, уметности, а посебно Аристотелових, Хорацијевих, Псеудо-Лонгинових и Квинтилијанових поетичких ставова, као темеља каснијих књижевно-теоријских схватања.
      Садржај предмета
      Линк ка страници предметаhttp://www.fil.bg.ac.rs/wp-content/uploads/studProg/oktk/OK-Anticke-poetike-2.pdf
      Садржај теоријске наставеАристотелов логички метод. Аристотел о подражавању. Аристотел о комедији. Аристотелова дефиниција трагедије и проблем катарзе. Квалитативни делови трагедије. Аристотел о хамартији. Врсте препознавања и упутства песнику. Поједини песнички проблеми и њихова решења. Првенство трагедије у односу на еп. Темељи Хорацијеве поетике. Хорацијева упутства песнику. О узвишеном и пет услова постизања узвишеног. Квинтилијан о форми песничког дела.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Аристотел, О песничком умећу.
      2. Хорације, Друга књига писама.
      3. Псеудо-Лонгин, Спис о узвишеном.
      4. Квинтилијан, Образовање говорника, VIII и X књига.
      5. Ернесто Граси, Теорија о лепом у антици, Београд, 1974.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавања, дискусије, самосталан рад.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит50
      Пројекти20
      Колоквијуми
      Семинари