1408042 - Antičke poetike 2
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Antičke poetike 2 | |||
Akronim | 1408042 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljenost drugim predmetima | Ispunjene predispitne obaveze za predmet Antičke poetike 1. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je ovladavanje osnovnim znanjima o Aristotelovim, Horacijevim, Pseudo-Longinovim i Kvintilijanovim poetičkim stavovima. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Razumevanje antičkog shvatanja sveta, društva, kulture, umetnosti, a posebno Aristotelovih, Horacijevih, Pseudo-Longinovih i Kvintilijanovih poetičkih stavova, kao temelja kasnijih književno-teorijskih shvatanja. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Link ka stranici predmeta | http://www.fil.bg.ac.rs/wp-content/uploads/studProg/oktk/OK-Anticke-poetike-2.pdf | |||
Sadržaj teorijske nastave | Aristotelov logički metod. Aristotel o podražavanju. Aristotel o komediji. Aristotelova definicija tragedije i problem katarze. Kvalitativni delovi tragedije. Aristotel o hamartiji. Vrste prepoznavanja i uputstva pesniku. Pojedini pesnički problemi i njihova rešenja. Prvenstvo tragedije u odnosu na ep. Temelji Horacijeve poetike. Horacijeva uputstva pesniku. O uzvišenom i pet uslova postizanja uzvišenog. Kvintilijan o formi pesničkog dela. | |||
Sadržaj praktične nastave | ||||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, diskusije, samostalan rad. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 50 | ||
Projekti | 20 | |||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |