1408214 - Шекспир и ренесансна драма у Европи 2: трагедије и трагикомедије
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Шекспир и ренесансна драма у Европи 2: трагедије и трагикомедије | |||
Акроним | 1408214 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик са компаратистиком | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са трагедијама и трагикомедијама најзначајнијег писца ренесансне драме и његових савременика. Стицање свести о статусу тих дела у европској ренесансној књижевности и у потоњој књижевнокритичкој, позоришној и филмској рецепцији, као и о питањима којима се те драме баве, а која су одредила културу раног модерног доба. Повезивање проблематике са савременом културом. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Способност студената да обавештено говоре и пишу о анализираним делима: о специфичностима Шекспирове трагедије у поређењу са античком и класицистичком, о песничком облику и филозофским импликацијама монолога, о метатеатралним аспектима и интертекстуалним везама, о својствима жанра трагикомедије. Способност да проблематику повезује са проблемима савремене културе. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | https://fil.bg.ac.rs/sr/katedre/opsta-knjizevnost-i-teorija-knjizevnosti/predmeti-ispitna-pitanja-i-literatura | |||
Садржај теоријске наставе | Античке, ренесансне и савремене теорије трагедије укључене су у разматрање облика и смисла анализираних дела. Курс почиње уводом из теорије трагедије, неопходним за разумевање енглеске и шпанске трагедије с краја шеснаестог и с почетка седамнаестог века. Састоји се из анализа драма Хамлет, Краљ Лир, Отело, Макбет. Део посвећен трагикомедији бави се Шекспировом Буром и Калдероновом драмом Живот је сан и теоријом трагикомедије. | |||
Садржај практичне наставе | Предавања, Тумачење наведених драма. Видео презентације. Дискусије. Семинарски радови. Писмени испит. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Lectures. Discussions. Films. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 15 | Писмени испит | 60 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 25 |