1408214 - Šekspir i renesansna drama u Evropi 2: tragedije i tragikomedije
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Šekspir i renesansna drama u Evropi 2: tragedije i tragikomedije | |||
Akronim | 1408214 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa tragedijama i tragikomedijama najznačajnijeg pisca renesansne drame i njegovih savremenika. Sticanje svesti o statusu tih dela u evropskoj renesansnoj književnosti i u potonjoj književnokritičkoj, pozorišnoj i filmskoj recepciji, kao i o pitanjima kojima se te drame bave, a koja su odredila kulturu ranog modernog doba. Povezivanje problematike sa savremenom kulturom. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Sposobnost studenata da obavešteno govore i pišu o analiziranim delima: o specifičnostima Šekspirove tragedije u poređenju sa antičkom i klasicističkom, o pesničkom obliku i filozofskim implikacijama monologa, o metateatralnim aspektima i intertekstualnim vezama, o svojstvima žanra tragikomedije. Sposobnost da problematiku povezuje sa problemima savremene kulture. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Link ka stranici predmeta | https://fil.bg.ac.rs/sr/katedre/opsta-knjizevnost-i-teorija-knjizevnosti/predmeti-ispitna-pitanja-i-literatura | |||
Sadržaj teorijske nastave | Antičke, renesansne i savremene teorije tragedije uključene su u razmatranje oblika i smisla analiziranih dela. Kurs počinje uvodom iz teorije tragedije, neophodnim za razumevanje engleske i španske tragedije s kraja šesnaestog i s početka sedamnaestog veka. Sastoji se iz analiza drama Hamlet, Kralj Lir, Otelo, Makbet. Deo posvećen tragikomediji bavi se Šekspirovom Burom i Kalderonovom dramom Život je san i teorijom tragikomedije. | |||
Sadržaj praktične nastave | Predavanja, Tumačenje navedenih drama. Video prezentacije. Diskusije. Seminarski radovi. Pismeni ispit. | |||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | Lectures. Discussions. Films. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 15 | Pismeni ispit | 60 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 25 |